کارگردان «قصه دختران فروغ» حضور در بخش رقابتی جشنواره فجر را نپذیرفت



اخبار,اخبار فرهنگی,خاطره حناچی
سازنده مستند «قصه دختران فروغ» که اثرش با انصراف مستندی دیگر به آثار سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر اضافه شده، گفت: از بخش رقابتی جشنواره ملی فیلم فجر کناره‌گیری می‌کنم و این فیلم صرفا برای نمایش عمومی در جشنواره حضور خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، با انصراف فیلم مستند کامی ساخته میترا ابراهیمی از شرکت در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، شامگاه چهارشنبه مسئولان این جشنواره اعلام کردند فیلم مستند قصه دختران فروغ جایگزین این فیلم می شود. اما خاطره حناچی سازنده مستند قصه دختران فروغ در گفت وگو با ایرنا با اشاره به انتخاب مستند یادشده حدود یکماه پیش توسط هیات انتخاب فیلم‌های مستند، گفت: این فیلم جزو ۱۰ فیلم انتخاب شده توسط هیات انتخاب بوده با وجود این، شب قبل از اعلام رسمی نتایج از بخش مسابقه خارج شد. در طول این مدت اعتراضاتم به جایی نرسید تا اینکه شب گذشته ( ۲۵ دی) از دبیرخانه جشنواره اطلاع دادند به علت انصراف سازندگان فیلم کامی از حضور در جشنواره، فیلم قصه دختران فروغ می تواند در جشنواره شرکت داشته باشد.

 

وی نوشت: به اطلاع دبیرخانه جشنواره می‌رسانم قصه دختران فروغ در صف انتظار نایستاده بود که با انصراف فیلم مستند کامی وارد صف شود. این فیلم در صف بوده است. در حال حاضر با توجه به اینکه هدف از تولید مستند مذکور پرداختن به یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی این مرز و بوم است به عنوان تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند قصه دختران فروغ اعلام می‌کنم در جشنواره شرکت خواهم کرد ولی از بخش رقابتی خودم و تمام عوامل فیلم کنار خواهیم کشید. حضور فیلم در جشنواره فقط برای شنیده شدن صدای دخترانی است که به ما پناه آورده‌اند تا دردشان دیده و شنیده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------