بزرگداشت کوبی برایانت در اسکار ۲۰۲۰



اخبار,اخبار فرهنگی,کوبی برایانت
آکادمی اسکار در مراسم اهدای جوایز روز ۹ فوریه ۲۰۲۰ به کوبی برایانت، نخستین و تنها ورزشکار برنده اسکار ادای احترام می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، اسطوره بسکتبال آمریکا و جهان که چند روز پیش در حادثه سقوط بالگرد در کالیفرنیا جان خود را از دست داد، سال ۲۰۱۸ برای انیمیشن کوتاه «بسکتبال عزیز» برنده اسکار شد. این فیلم پنج دقیقه‌ای بر اساس شعری ساخته شده بود که کوبی در ۲۰۱۵ برای بازنشستگی خود از دنیای ورزش نوشت.

 

آکادمی اسکار هر سال در مراسم اهدای جوایز بخشی را به بزرگداشت هنرمندان و چهره‌هایی اختصاص می‌دهد که در یک سال اخیر درگذشته‌اند. طبعا برایانت هم یکی از این چهره‌هاست و نام او بین ستاره‌های فقید برده می‌شود اما هنوز مشخص نیست مدیران آکادمی اسکار برای نخستین و تنها ورزشکار برنده اسکار یک بخش بزرگداشت جداگانه در نظر گرفته‌اند. یاد کوبی فقید در مراسم اهدای جوایز گرمی گرامی داشته شد و بازی دو تیم لس‌آنجلسی لیکرز و کلیپرز هم به تعویق افتاد.

 

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار مانند سال گذشته بدون مجری ثابت برگزار می‌شود. از جمله برنامه‌های این دوره اجرای زنده التن جان و سینتیا اریوو است که هر دو در بخش بهترین ترانه نامزد دریافت جایزه شده‌اند. ماهرشالا علی، رامی ملک، اولیویا کولمن، ویل فرل و رجینا کینگ هم از چهره‌هایی هستند که در بخش‌های مختلف اهدای جوایز حضور خواهند داشت.

 

پس از پذیرایی از مهمانان مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب امسال با غذاهای گیاهی، آکادمی اسکار اعلام کرد در این دوره خبری از گوشت نخواهد بود و مهمانان دالبی تیه‌تر فقط می‌توانند با غذای گیاهی از خودشان پذیرایی کنند. در گردهمایی سالانه نامزدهای اسکار در روز یکشنبه هم همین اتفاق افتاده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------