آیا سریال «پایتخت ۷» ساخته می‌شود؟



سریال پایتخت 7،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
فصل‌های متعدد سریال «پایتخت» یکی از جذاب‌ترین عناوین تلویزیون در سال‌های اخیر بوده که همواره مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است. در حالی که بسیاری از مردم امیدوار بودند تا سریال «پایتخت ۷» هم از راه برسد اما به نظر می‌رسد که فعلا ساخت این سریال در اولویت نیست و شاید هرگز هم ساخته نشود.

به گزارش ایرنا، سریال «پایتخت ۶» یکی از مهم‌ترین سریال‌های نوروزی ۹۹ بود و به شدت مورد استقبال قرار گرفت. با این حال پایان حاشیه‌ساز آن این احتمال را مطرح کرد که سریال محبوب سیروس مقدم ادامه پیدا نمی‌کند و به ایستگاه پایانی رسیده است. با این حال عوامل سریال در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ گرد یکدیگر جمع شدند تا دو قسمت پایانی سریال «پایتخت ۶» که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا ساخته نشده بود را خلق کنند. این دو قسمت در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ از شبکه یک پخش شدند و پس از آن پرونده این سریال برای همیشه بسته شد.

 

پس از آن بود که زمزمه‌هایی پیرامون ساخت سریال «پایتخت ۷» مطرح شد. سیروس مقدم امیدوار بود که ساخت این سریال در سال ۱۴۰۰ آغاز شود تا پخش آن برای نوروز ۱۴۰۱ آماده باشد اما به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و شاید پرونده سریال «پایتخت» برای همیشه بسته شود. اما یک سوال اساسی مطرح است؛ آیا سریال «پایتخت ۷» ساخته می‌شود؟

 

برنامه کاری سیروس مقدم شلوغ است

سیروس مقدم به عنوان کارگردان فصل‌های متعدد سریال «پایتخت» این روزها درگیر ساخت یک سریال جدید است. سریالی که البته برای سیمای ملی نیست و پخش آن از شبکه نمایش خانگی آغاز می‌شود. نام این سریال «جزیره» است که ظاهرا بازیگران بسیاری هم دارد و یک عنوان پرستاره به نظر می‌رسد. اما زمانی که پروژه ساخت سریال «جزیره» به پایان برسد هم احتمالا خبری از سریال «پایتخت ۷» نیست. چراکه سیروس مقدم می‌خواهد سریال جدیدی برای تلویزیون بسازد که هیچ ارتباطی با داستان نقی معمولی و دوستانش ندارد.

 

سریال جدید سیروس مقدم با تهیه‌کنندگی الهام غفوری، همسرش، آماده می‌شود. طرح این سریال این روزها در سازمان سیمافیلم در حال بررسی است و احتمالا به نتیجه برسد. اما از آن‌جایی که تغییراتی در تلویزیون ایجاد شده، شاید طرح این سریال به نتیجه نرسد. در هر صورت اما ساخت سریال «پایتخت ۷» هنوز هم غیرممکن به نظر می‌رسد. چراکه اختلافاتی جدی میان عوامل این سریال وجود دارد.

 

اختلافات کاری؛ اصلی‌ترین دلیل ساخته‌نشدن سریال «پایتخت ۷»

پس از قسمت پایانی سریال «پایتخت ۶» که برای نوروز ۱۳۹۹ آماده شده بود، حواشی بسیاری گریبان عوامل سریال پایتخت را گرفت. به همین دلیل بسیاری تصور می‌کردند که ساخت ادامه این سریال تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. اما حالا و در میانه سال ۱۴۰۰ دلایل دیگری هم برای ساخته‌نشدن سریال «پایتخت ۷» وجود دارد. محسن تنابنده، یکی از بازیگران اصلی سریال، به دلیل اختلافاتی که در حوزه مسائل مالی و روند داستان با عوامل سریال پیدا کرده احتمالا نمی‌خواهد که در سریال پایتخت هنرنمایی کند.

 

در ادامه شایعاتی منتشر که شد شبکه یک برای ادامه‌دادن سریال «پایتخت ۷» آماده است تا تهیه‌کننده دیگری را جانشین الهام غفوری کند تا همکاری برای ساخت سریال محبوب شبکه یک ادامه داشته باشد. اما این شایعه توسط الهام غفوری رد شد. در ادامه سیروس مقدم در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرد و مدعی شد که برای ماه رمضان آینده یک سریال فانتزی آماده می‌کند. بنابراین ساخت سریال «پایتخت ۷» کاملا به حاشیه رفت. در ادامه هم محسن تنابنده صحبت‌هایی را مطرح کرد که نشان می‌داد احتمالا خبری از «پایتخت ۷» در آینده نزدیک نیست.

 

مهره ارزشمندی که صدا و سیما از دست داد

فصل‌های سریال «پایتخت» یکی از محبوب‌ترین‌ها در چند سال اخیر بوده‌اند و به همین دلیل مخاطبان بسیاری دارد. این سریال‌ها بارها توسط صدا و سیما بازپخش شده‌اند و همچنان محبوب باقی مانده‌اند. فصل‌های اخیر این سریال به دلیل درآمد بسیاری که برای صدا و سیما به همراه داشته‌اند همواره مورد توجه قرار گرفته‌اند و به همین دلیل اسپانسرهای بسیاری برای سریال آماده بوده‌اند تا درآمد صدا و سیما را افزایش دهند. از دست‌دادن سریال «پایتخت» به دلایل متعدد می‌تواند ضربه بزرگی به صدا و سیما وارد کند که جبران آن اندکی دشوار به نظر می‌رسد.

 

اگرچه به نظر می‌رسد که ساخت سریال «پایتخت ۷» در آینده نزدیک غیرممکن است اما بسیاری امیدوار هستند که این سریال در آینده ساخته شود چراکه نه‌تنها عنوانی محبوب و دوست‌داشتنی است بلکه بسیاری از مردم هم تماشای آن را دوست دارند و به همین دلیل می‌تواند درآمد بسیاری برای سیمای ملی به همراه داشته باشد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------