فاش شدن رازِ اصغر فرهادی پس از سال‌ها/ آن‌چه مریم امیرجلالی در «من و شما» گفت



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,مریم امیرجلالی

در گفت‌و‌گوی آرش ظلی‌پور با مریم امیرجلالی در برنامه «من و شما»، برای نخستین بار از یک رسانه رسمی، از اصغر فرهادی به عنوان نویسنده سریال «خانه به دوش» نام برده شد.

به گزارش خبرآنلاین، عصر دیروز (جمعه 22 دی)، برنامه «من و شما» با حضور مریم امیرجلالی روی آنتن شبکه شما رفت.

امیرجلالی، در ابتدای برنامه از علی نصیریان به عنوان بهترین بازیگر سینما و تلویزیون ایران یاد کرد و با اشاره به این‌که این هنرمندِ پیشکسوت راهگشای ورود او به عرصه بازیگری بوده است، به شوخی گفت: «شاید به گوش آقای نصیریان هم رسیده باشد، اما بارها گفته‌ام نمی‌دانم باید دعاگوی ایشان باشم یا دلخور باشم که باعث شدند وارد حرفه بازیگری شوم.»

او سپس در پاسخ به پرسش ظلی‌پور درباره رابطه‌اش با مرضیه برومند توضیح داد: «اگر مردم بگذارند، من رابطه خوبی با مرضیه برومند دارم. متاسفانه مدت‌ها قبل، پیشِ خانم برومند رفته و به نقل از من گفته بودند که ایشان با وجود این همه ادعا، کارگردان خوبی هم نیست؛ درحالی که من هیچ وقت همچین حرفی نزده بودم. همین‌جا تاکید می‌کنم خانم برومند کارگردانی با صداقت، خبره و دوست‌داشتنی هستند و من مدیون ایشان هستم و عاشقانه دوستش دارم.»

این بازیگر در ادامه برنامه، در توضیح این‌که چرا بیشتر در آثار کمدی و یک تیپ شخصیتی خاص ظاهر می‌شود، گفت: «من از سریال «خانه به‌دوش» (1383) به سینمای کمدی آمدم. بعد از آن هم همه کارگردانان می‌خواستند من را در نقش یک شخصیت عصبی و داد و فریاد کن نشان دهند.»

امیرجلالی ادامه داد: «بعدش همین تیپ را «در متهم گریخت» (1384) و «ترش و شیرین» (1386) با کارگردانی رضا عطاران ادامه دادم که خیلی از کارها و صحبت‌های هر شخصیت، بداهه خودم بود. خیلی از میزانسن‌ها این سه فیلم را خودمان گذاشتیم. رضا عطاران دست من را باز می‌گذاشت و این به طبیعی شدن نقش و صحنه و دیالوگ‌ها کمک می‌کرد.»

او با تاکید گفت: «من همین تیپ بازی را ادامه می‌دهم، چون می‌دانم مردم دوست دارند؛ همین جدیت و همین مدیر بودن و همین داد زدن را در فیلم‌های دیگرم به کار خواهم گرفت. وقتی مردم می‌گویند ما امیرجلالی را با این کارکتر دوست داریم، من حتما آن را ادامه می‌دهم و حرف چند نفری که از تکرار کردن این شخصیت انتقاد می‌کنند، برایم اهمیتی ندارد.»

در ادامه برنامه، وقتی از نویسنده سریال «خانه به‌دوش» یاد شد، با بحثی که بین امیرجلالی و ظلی‌پور درگرفت، برای نخستین بار در یک رسانه رسمی اعلام شد که اصغر فرهادی نویسنده این سریال موفق تلویزیونی بوده است.

مریم امیرجلالی در این‌باره توضیح داد: «اصغر فرهادی نویسنده «خانه به‌دوش» بود و طرح سریال «متهم گریخت» را هم نوشت. اما در آن سال‌ها چون ایشان می‌گفت می‌خواهد در سینما کار کند، ترجیح داد نامش در تیتراژ نباشد.»

در ادامه این گفت‌و‌گو، این بازیگر در واکنش به پرسشی درباره سن خود پاسخ داد: «به هیچ کس ربطی ندارد من چند سالم هست؛ اصلا فکر کنید من 90 سالم هست. متاسفانه بسیاری سرشان تو کار این و آن هست و مثلا به من می‌گویند خانم شما که سن و سالی دارید، چرا آرایش می‌کنید که من در پاسخ می‌گویم که به شما ربطی ندارد.»

برنامه زنده «من و شما» با اجرای آرش ظلی‌پور، عصر هر جمعه از شبکه «من و شما» پخش می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------