آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

آیا «ستاره ای متولد می شود» و «پلنگ سیاه» شانس بیش تری در اسکار دارند؟



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,بهترین فیلم

در ۲۴ فوریه معلوم خواهد شد که چه فیلمی به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب می شود. در گلدن گلوب امسال هیچ یک از دو فیلمی که به مثابه بهترین نامزد برگزیده شده بودند (یعنی «ستاره ای متولد می شود» و «پلنگ سیاه») این شانسی را به دست نیاوردند. خیلی ها متعجب بودند که چه گونه «ستاره ای متولد می شود»- که نامزد پنج گلدن گلوب هم بود- جز یک جایزه کوچک آهنگ به جایزه دیگری نگرفت. اما آن چه همیشه در آکادمی اسکار مدنظر بوده، تضاد انتخاب بین فیلم های بزرگ و پُرفروش هالیوودی با آثار کوچک مستقل و با پرستیژ استودیویی بوده است. از یک سو، فیلم هایی که مردم پسندیده اند و از سوی دیگر، آثاری که در سینماهای محدود به نمایش درآمده و مورد توجه منتقدان واقع شده اند.


آکادمی هنرها و علوم سینما در ماه اوت اعلام کرد که یک بخض تازه به عنوان «فیلم محبوب» به سایر بخش ها در سال ۲۰۱۹ افزوده خواهد شد ولی خیلی زود این تصمیم با مخالفت منتقدان و محافل جدی سینما روبه رو گشت و به همین دلیل هم مورد قبول قرار نگرفت. بنابراین تلاش آکادمی برای برقراری پُلی بین فیلم های تجارتی و آثار هنری تحسین شده (از جمله فیلم آلفونسو کوآرون «روما») به نتیجه لازم نرسید.


از میان آثار محبوب عامه، فیلم ابرقهرمانانه استودیوی مارول «پلنگ سیاه» در سال ۲۰۱۸ به فروش ۷۰۰ میلیون دست پیدا کرد و به عنوان بهترین درام در گلدن گلوب نامزد شد و همین طور انجمن بازیگران و هم چنین فیلم انستیتو آن را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم عمده سال به حساب آورد. این فیلم یا «ستاره ای متولد می شود» با فروش ۲۰۰ میلیون- که در گلدن گلوب هم نامزد شده بود- از شانس های اسکار امسال اند. در بین دیگر آثار «آسیایی های دیوانه پولدار» هم که در انجمن بازیگران جزو نامزدهای بهترین بود، احتمالاً در اسکار بی نصیب نخواهد ماند. از کمپانی دیزنی موزیکال «مری پاپینز باز می گردد» به نظر نمی رسد شانس چندانی داشته باشد زیرا با عقاید ضد و نقیض در میان منتقدان و مردم مواجه گشته است. با این حال، نمی توان فیلم های کوچک را نادیده گرفت. امسال به جز «روما»، درام «محبوب» ساخته یورگوس لانتیموس، درام طنزآلود «کتاب سبز» ساخته پیتر فارلی و فیلم هزل آمیز «معاون رییس جمهور» ساخته آدام مک کی درباره زندگی دیک چینی، چشم گیرند. فیلم هایی که با نظرات موافق منتقدان همراه بوده اند.


سال گذشته جوایز اسکار بیش تر بین آثار مستقل و کوچک تقسیم شد. مثل «شکل آب»، «سه بیلبورد خارج از میزوری، ابنیگ» و «لیدی برد» که فروش هایی خیلی بالا نداشتند. گلدن گلوب ۱۹ میلیون بیننده داشت و در حقیقت ۵ درصد کم تر از سال پیش ترش و مراسم اسکار هم در سال ۲۰۱۸ به پایین ترین حد بینندگان خود رسید با ۵/۲۶ میلیون ولی باید دید امسال اوضاع اسکار از چه قرار خواهد بود و آیا بر تعداد تماشاگران افزوده خواهد شد؟ شاید هم خیلی ها میل داشته باشند بدانند که چه اتفاقی برای آن ابرقهرمان سیاه «واکاندا» می افتد و یا آن دو ستاره عاشق موسیقی به چه سرنوشتی دچار خواهند شد؟ و یا تکلیف آن گروه آسیایی ها در اسکار ۲۰۱۹ به کجا خواهد انجامید؟

 

 بانی فیلم

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------