'اینجا جاده‌ها پایان ندارد'؛ روایتی از خودکشی در شکلی نامتعارف



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,اینجا جاده‌ها پایان ندارد

این روزها در بسته 'فیلم‌های کوتاه روز' پنج فیلم کوتاه در گروه هنر و تجربه در حال اکران است که 'اینجا جاده‌ها پایان ندارد' به کارگردانی توفیق امانی یکی از این پنج فیلم است.

 توفیق امانی درباره ساخت این فیلم به ایسنا، گفت: این فیلم را حدود سال ۸۸ ساختم. موضوع فیلم درباره زندگی، مرگ و امید است.، خودکشی در شکلی نامتعارف (خودسوزی)، که در برخی مناطق ملموس و قابل توجه می‌باشد.

او افزود: تاثیر بر مخاطب و وا داشتن روانشناسان و جامعه شناسان به واکنش و یافتن راه حلی منطقی برای مرتفع ساختن این معضل، هدف اصلی من برای ساخت چنین فیلمی بود که در قالبی داستانی و دراماتیک هم وقایع را واکاوی کند و هم احساس مخاطب را هدف قرار دهد.

امانی تصریح کرد: فیلم در طول این چند سال که از ساختنش می‌گذرد در محافل و جشنواره‌های مختلفی در سطح ملی و بین‌المللی حضور پیدا کرد و دیده شد. اکنون که با گذشت چند سال بنا شده که این فیلم از طریق هنر و تجربه برای عموم اکران شود، خوشحالم چون این قضیه بیانگر عدم تاریخ مصرف دار بودن اثر از نگاه سینمایی و ساختاری‌ست.

او با بیان اینکه بخشی از تبلیغات این بسته فیلم‌های روز کوتاه بر عهده خود ما کارگردان‌هاست، افزود: در عین حال گروه هنر و تجربه هم برای تبلیغات این فیلم‌ها در رأس قرار دارد و تیزرهایی برای این منظور پخش و اطلاع رسانی کرده و تا کنون به شکلی درخور از این فیلم‌ها حمایت کرده است.

این فیلم‌ساز در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: استقبال مردم عادی از فیلم کوتاه تا قبل از اکران فیلم‌های کوتاه توسط هنر و تجربه خیلی قابل توجه نبود، اما با اکران‌های فصلی و غیر فصلی هنر و تجربه در شهرهای مختلف، مخاطبان عام هم به تدریج به سینماها کشیده شده‌اند و بی گمان این اتفاق خیلی خوبی برای شروع یک برنامه و ماجرای دراز مدت است.

او در پایان افزود: با اطمینان می‌گویم اگر این روند تداوم داشته باشد، دیدن فیلم کوتاه در سینماها نیز به یک امر عادی و روزمره برای مردم بدل می‌گردد و بیشتر با مفهوم و ابعاد و ویژگی‌های این نوع از فیلم آشنا می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------