شبکه 5 امسال با سریال «شش قهرمان و نصفی» مهمان سفره‌های هفت‌سین است



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سریال شش قهرمان ونصفی

دی 96 بود كه بالاخره حاج‌اكبر به آرزویش رسید و راهی كربلا شد. او كه سال 63 شعری در این باره سروده بود و سال‌ها خودش و خیلی‌های دیگر آن را زمزمه كرده بودند در یكی از مصاحبه‌ها گفته بود تنها آرزویش سفر به كربلا و زیارت حرم امام حسین(ع) است. یك‌بار هم درباره این آرزو با خبرنگاران برنامه خبری بدون تعارف صحبت كرد و آنجا بود كه آرزو یا به عبارتی حسرت بزرگ حاج‌اكبر مورد توجه قرار گرفت و چندی بعد مدیركل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و فرمانده ارشد ارتش با دعوت و همراهی خبرگزاری تسنیم به دیدار حاج‌اكبر رفتند و قرار شد آرزوی دیرینه حاج‌اكبر با هزینه ارتش جمهوری اسلامی ایران برآورده شود. حاج‌اكبر فقط كمی بیش از یك‌سال بعد از رسیدن به آرزوی دیرینه‌اش زندگی كرد و 22 اسفند یعنی همین چند روز پیش برای همیشه دار فانی را وداع گفت.

  «شش قهرمان و نصفی» به نویسندگی و كارگردانی حسین قناعت و تهیه‌كنندگی پرویز امیری و تولید سیمافیلم، روزهای پایانی تصویربرداری‌اش را در شــــمال کشــــور می‌گذرانـــــــــد و به‌عنوان سریال نوروزی ، ایام عید روی آنتن شبکه5 سیما می‌رود. بیشتر قصه این مجموعه 15 قسمتی در شمال كشور می‌گذرد و گروه سازنده آن پس از پایان تصویربرداری یك هفته‌ای در تهران،‌ راهی شمال كشور شد و تا دو سه روز آینده در حال فیلمبرداری این قسمت‌هاست. قصه شش قهرمان و نصفی، حال و هوای فیلم قهرمانان كوچك را دارد. فیلمی به كارگردانی قناعت كه سال گذشته اكران شد. شش قهرمان و نصفی ادامه قهرمانان كوچك نیست اما با همان فضاست و در اینجا هم به مبارزه میان بچه‌ها و قاچاقچیان پرداخته می‌شود. در آنجا تكواندوكار بودن بچه‌ها بخشی از قصه را پیش می‌برد و در اینجا علاوه بر آن، پاركور هم به كار اضافه شده است. به گفته كارگردان، این سریال فضایی سرگرم‌كننده و كمدی دارد كه محور اصلی آن حمایت از تولید ملی است. از دیگر نقاط اشتراك این آثار هنرپیشگان مشترك است. چند تن از بازیگران بزرگسال و كودك آن فیلم در این سریال با نقش‌هایی كاملا متفاوت حضور دارند.

از «قهرمانان كوچك» تا «شش قهرمان و نصفی»
حسین قناعت،‌ كارگردان شش قهرمان و نصفی در مورد آغاز تولید این مجموعه به جام‌جم می‌گوید: استقبال خیلی خوبی از فیلم قهرمانان كوچك در سینماها شد و من بعد از آن به پیشنهاد علی عبدی، سرمایه‌گذار فیلم و با كمك پرویز امیری، قصه دیگری نوشتم. این دو نفر پشتیبان من در نوشتن و پیش بردن قهرمانان كوچك بودند و این بار هم آقای امیری طرح را به سیمافیلم ارائه داد. بعد از تصویب آن و نگارش فیلمنامه، كار را آغاز كردیم.


این خانواده محبوب
به فضای آثار اخیر قناعت كه نگاه كنیم متوجه تمایل او به ساخت آثاری با محور كودكان و نوجوانان می‌شویم.


او در این‌باره بیان می‌كند: من نامش را سینمای خانواده می‌گذارم؛ این نوع سینما مورد علاقه من است. فیلم «تپلی و من» را هم كه آماده اكران است در همین ژانر ساخته‌ام. این مسیر را تا زمانی كه كار باشد ادامه خواهم داد.


بچه‌های امروز كه بچه نیستند...
این كارگردان مخاطبان شش قهرمان و نصفی را هم خانواده می‌داند و می‌گوید: بچه‌های امروز دیگر بچه نیستند؛ به قول دوستی بچه‌های امروز وقتی به دنیا می‌آیند كلاس پنجم هستند! به همین خاطر تولید اثر برای كودكان دشوارتر شده است.


همان‌گونه كه گفتم من مخاطبان آثارم را خانواده می‌دانم و مطمئنم بزرگسالان هم از دیدن این مجموعه خسته نمی‌شوند و لذت می‌برند.


«شش قهرمان و نصفی» چه كسانی هستند؟
نقش اصلی این مجموعه كیست؟ شش قهرمان این قصه چه كسانی هستند و نصفی كدام است؟


قناعت در پاسخ به این پرسش‌ها می‌گوید: تعداد بازیگران این مجموعه زیاد است كه در میان آنها هفت هشت بازیگر نوجوان حضور دارند. نمی‌توان گفت یك شخصیت اصلی داریم اما می‌شود گفت بچه‌ها قهرمانان قصه هستند.


یكی از هنرپیشگان خوب ما، محمد شاكری بازیگر نوجوانی است كه نقش نوه آقای عبدی را بازی می‌كند؛ امیدوارم باز با او همكاری كنم.


امیركیان عبدی، محمد شاكری، ایمان امیری، پارسیا شكوری، یاس نوروزی، مانلی قناعت از بازیگران خردسال و نوجوان سریال هستند.


 از دیگر نقش‌آفرینان این سریال هم می‌توان به اكبر عبدی، شهرام قائدی، بیژن بنفشه‌خواه، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، رویا میرعلمی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، امیر غفارمنش، حسین رفیعی، ساناز سماواتی، عباس محبوب، علیرضا درویش، حامد آهنگی،  مرتضی زارع، نادیا فرجی و نغمه ملکوتی اشاره كرد.


اكبر عبدی، پدربزرگ قهرمان
اكبر عبدی را مدتی است در سریال‌های تلویزیونی ندیده‌ایم، از این رو شش قهرمان و نصفی را می‌توان بازگشت او به این عرصه دانست.


 قناعت در مورد نخستین همكاری خود با عبدی می‌گوید: اولین‌بار بود كه در خدمت ایشان بودم،‌ بسیار مهربان و همراه هستند و شانس ما بود كه آقای عبدی مشغول كار نبودند و نقش پدربزرگ قصه ما را پذیرفتند.

 

 روزنامه جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------