ثانیه‌های ناکوک موسیقی ایران



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,استادشجریان

 از نوروز سال ۹۵ که استاد محمدرضا شجریان با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد تا اکنون که اندکی کمتر از ۴ سال می‌گذرد هنردوستان ایرانی با نگرانی روند مداوای خسرو آواز ایران را پی می‌گیرند.

 

هنرمند تاثیرگذار ایران در آستانه سال ۹۵ با انتشار آن پیام ویدئویی و با موهای تراشیده و چهره‌ای متفاوت گفته بود: «من سال‌هاست با یک مهمان پانزده‌ساله‌ آشنا هستم و دیگر با همدیگر دوست شده‌ایم و الان هم من به‌خاطر او اینجا ایستاده‌ام و طبق دستور پزشکم موهای سرم را هم کوتاه کرده‌ام. چند وقت دیگر اینجا هستم چون در اینجا آرامش دارم و بعد از آن به سراغ شما خواهم آمد و کارهای‌ هنری‌ام را دنبال خواهم کرد. لازم می‌دانم در این لحظه از دو دوست دیرینه‌ام محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان که بسیار دوستشان دارم و دلم برایشان تنگ شده است یاد کنم و بگویم که دلم برایشان تنگ شده است...» البته انتشار این پیام ویدئویی یک پیش‌زمینه داشت.

 

ماجرا از این قرار بود که او اسفند ۹۴ و در آخرین روزهای سال کنسرتش در ارمنستان را لغو کرد و در اینستاگرامش نوشت: به اطلاع دوستداران و علاقه‌مندان مهربانم می‌رسانم، امروز ششم اسفندماه ١٣٩۴ پزشک معالجم موردی را در ام‌آر‌آی اخیرم مشاهده کرد که قاطعانه از من خواست سفرم را لغو کرده تا برای ۶ تا ٨ هفته زیر نظر ایشان به معالجه و درمان مورد دیده شده بپردازیم من هم با اکراه مجبور به پذیرفتن آن شدم. لذا با همه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی که برای کنسرت دوازدهم فروردین‌ماه ٩۵ شهر ایروان ارمنستان انجام داده بودیم و همچنان با استقبال گرمتان روبه‌رو هستیم، با پوزش‌خواهی از شما دوستداران عزیزم یادآور شوم به‌خاطر وضع پیش آمده نابهنگام، در تاریخ مقرر از دیدار با شما مهربانانم محروم خواهم بود. امید است پوزش مرا بپذیرید تا در آینده‌ای هرچه نزدیک‌تر توفیق خدمت‌گزاری همیشگی نصیبم گردد و از شرمندگی‌تان برون آیم. دیگر اطلاعات و تصمیمات بعدی در این مورد نیز از طریق سایت رسمی‌ام به آگاهی‌تان خواهد رسید.

 

توضیحات تکمیلی

در این سال‌ها خانواده استاد ترجیح داده‌اند روند درمان در فضایی آرام و دور از حاشیه و هیاهو طی شود و به همین دلیل خبرهای چندانی در این رابطه منتشر نشده است. انتشار یکی دو عکس از استاد و اعلام خبرهایی مبنی بر روند درمان توسط فرزندانش کل خبرهایی هستند که در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. دیروز صبح اما خبر بستری شدن استاد محمدرضا شجریان در بیمارستان جم یک بار دیگر مردم را نگران کرد.

 

دلواپسی‌ها و نگرانی‌ها با مطرح شدن نام بیمارستان جم به اوج رسید؛ چراکه سال ۹۵ عباس کیارستمی فیلمساز برجسته نیز در همین بیمارستان بستری بود، اما جراحی ناموفقش باعث شد تسلیم مرگ شود و دیروز خاطرات تلخ مرگ پرحاشیه‌اش باعث شد حساسیت‌ها و نگرانی‌ها شدت بیشتری پیدا کند. البته خبرهای غیر رسمی این موضوع را مطرح می‌کنند که وضعیت جسمانی استاد از چند ماه پیش با وخامت روبه‌رو بوده و درنهایت دیروز منجر به بستری شدنش در بیمارستان شده است. دیروز اما بعد از انتشار خبرهای ضد و نقیض در شبکه‌های مجازی مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها گفت استاد شجریان برای تعبیه راه عروقی جهت دارورسانی راحت به بیمارستان مراجعه کرده و امروز یا فردا مرخص می‌شود.

 

در همین رابطه روابط عمومی شرکت دل‌آواز که با همت محمدرضا شجریان در سال ۱۳۵۶ تاسیس شد هم اعلام کرد که استاد هر چند وقت یک بار برای چکاپ باید چند روزی به بیمارستان برود و برای خلط ریه‌ هم باید تحت نظر باشد تا عفونت احتمالی پیش نیاید. شاهرخ تویسرکانی، نویسنده و روزنامه‌نگار و از کسانی که با خانواده استاد شجریان در ارتباط بودند نیز در گفت‌وگو با «ایسنا» وضعیت وی را در فرآیند پزشکی گذشته توصیف و یادآوری کرده که وی هر چند وقت، دست‌کم برای چکاپ‌های تجویز شده، به بیمارستان مراجعه داشته است. همچنین محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در تماس تلفنی با رئیس این بیمارستان در جریان کم و کیف روند درمانی استاد قرار گرفت و آمادگی جامعه پزشکی را برای کمک به همکاران خود در این بیمارستان اعلام کرد.

 

شرایط پایدار

در حالی که از صبح دیروز خبرهای متفاوتی درباره بیماری استاد منتشر می‌شد در نهایت دیروز عصر دکتر حسن عباسی پزشک هماهنگ‌کننده تیم پزشکی حال عمومی استاد را پایدار و مساعد عنوان کرد و گفت: آقای شجریان برای چکاپ و کنترل بیشتر اینجا هستند و هرچند وقت یک‌بار ما دو روز در خدمت ایشان هستیم و در یکی، دو روز آینده مرخص می‌شود. وی تاکید کرد شرایط اصلا وخیم نیست و ایشان برای رسیدگی‌های جزئی که لازم بوده اینجا هستند و به‌خاطر کنترل بیشتر در سی‌سی‌یو بستری شده‌اند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,استادشجریان
 
 
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------