آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

سریال‌های تلویزیون در ماه محرم/ آثاری که مناسبتی نیستند



اخبار,اخبار فرهنگی,سریال‌های تلویزیون

ماه محرم در حالی فرا می‌رسد که شبکه‌های مختلف سیما سریالی ندارند که مشخصا برای این ماه ساخته شده باشد.»

مناسبت های ملی و مذهبی همیشه به عنوان یک باکس ویژه برای تلویزیون مطرح بوده اند چراکه مردم در این زمان ها انتظار بیشتری از رسانه ملی دارند و چه در ایام شادی چون اعیاد و نوروز و چه در مناسبت هایی مثل محرم و یا ماه رمضان خواستار برنامه هایی مرتبط با این ایام از این رسانه بوده اند.

رهبر معظم انقلاب روز دوشنبه ۲۰ مهر در دیداری با مدیران سازمان صداوسیما تاکید دوباره ای بر جنگ نرم و استفاده از آن در جهان امروز داشتند و بیان کردند که مخاطبان اصلی جنگ نرم؛ مردم به ویژه نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و عناصر فعال هستند.

شاید امروز بتوان بسیاری از آثار نمایشی شبکه های ماهواره ای فارسی‌زبان را مصداقی از این جنگ نرم دانست که کمترین تاثیر آنها ایجاد سطحی نگری و کاهش سطح سلیقه مخاطب است و همچنین آنها به مرور فرهنگ خود را در دل خانواده‌های ایرانی وارد می‌کنند. در چنین شرایطی جای خالی سریال هایی در تلویزیون ایران که با ساختار و محتوای مناسب بتوانند خوراک مناسبی را در اختیار مخاطبان بگذارند احساس می شود و تلویزیون ایران در حالی از فردا سریال‌های مناسبتی خود برای ماه محرم را آغاز می‌کند که به نظر می‌رسد شبکه‌ها مجموعه ویژه‌ای برای این ایام ندارند و تلویزیون بیشتر تمرکز خود را بر برنامه‌های ترکیبی گذاشته است.

امسال و پیش از آغاز محرم شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون در خبرها و گزارش‌های مجزایی اهم برنامه‌های خود برای این ماه را اعلام کردند که در بین آنها آثاری در ساختارهای مختلف دیده می‌شد ولی جای سریال‌های محرمی که اقبال مردم به آنها بیشتر است، خالی بود.

شبکه یک
شبکه یک سیما از ۱۱ مهر و همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی سریال «آمین» را روی آنتن برده است؛ سریال پلیسی که چون در ۲۰ قسمت تولید شده است پخش آن تا چند روز اول محرم طول می کشد. بعد از آن سریال «نفس گرم» برای ایام محرم تدارک دیده شده است، سریالی که مناسبتی نیست اما به دلیل محتوا و موضوع آن و نگاه ویژه ای که به سبک زندگی اسلامی و ایرانی دارد قرار است در این ایام روی آنتن برود.

«آمین»
سریال «آمین» به کارگردانی مشترک منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی با مشارکت موسسه ناجی هنر در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید شده است و فضایی پلیسی دارد.

تصویربرداری این سریال خرداد سال گذشته به کارگردانی منوچهر هادی در تهران آغاز شد و در مهرماه، فاز نخست آن به پایان رسید اما بعد از وقفه‌ای سه ماهه، فاز دوم این اثر را بهرنگ توفیقی در تهران و شمال کشور مقابل دوربین برد و در نهایت ساخت سریال یازدهم اردیبهشت امسال به پایان رسید.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال‌های تلویزیون


زامیاد سعدوندیان نگارش این سریال را بر عهده داشته است و جواد نوروزبیگی نیز تهیه کننده آن است.

در خلاصه داستان آن آمده است: سرهنگ شیرازی فرمانده تیم ویژه «آمین» مسئول رسیدگی به پروژه مجرم و خلافکار فراری، همایون تمدن است که سال گذشته طی عملیات گروگانگیری، برادر سرهنگ را به شهادت رساند. پلیس با کشف کانتینری حامل مواد مخدر به ردی از همایون می‌رسد اما...

داریوش فرهنگ، امین حیایی، کاظم بلوچی، هادی ساعی، بهناز جعفری، آشا محرابی، سودابه بیضایی، شاهرخ استخری، نیما رئیسی، شهرزاد کمال‌زاده، خاطره حاتمی، مهدی محرابی، یوسف تیموری و مهرناز مهر آراء از بازیگران اصلی این سریال هستند.

«نفس گرم»
محمدمهدی عسگرپور کارگردانی این سریال و سیدمحمود رضوی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارند و این سریال اجتماعی یک زن را محور داستان قرار داده است.

رضوی پیش از این تهیه کنندگی سریال «پرده نشین» را در تلویزیون بر عهده داشت. مجموعه ای که داستان ها و نگاه متفاوتی را از روحانیون به تصویر کشید.

«نفس گرم» هم یک سریال اجتماعی است که قصد دارد فضا و اتمسفر زندگی ایرانی را به تصویر بکشد.

زنان در این سریال محوریت بیشتری دارند. این زنان از قشرهای مختلفی هستند. شخصیت اصلی قصه نیز زنی به نام ملیحه است که تعداد زیادی از زنان دیگر او را مراد خود می دانند و در جلسات وعظ وی شرکت می کنند و از او درس اخلاق و رهنمودهایی را می گیرند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال‌های تلویزیون


نقش این زن را مرجانه گلچین ایفا می کند. او اگرچه در این سال ها همیشه در کارهای طنز و کمدی دیده شده است اما این بار نقشی بسیار جدی دارد.

کارن همایونفر هم ساخت موسیقی را برعهده دارد و علی زندوکیلی هم به همراه این آهنگساز مشغول ضبط موسیقی تیتراژ «نفس گرم» هستند.

در این مجموعه بازیگرانی چون مرجانه گلچین، حامد کمیلی، محمودپاک نیت، رویا تیموریان، سیما تیرانداز، نیلوفرخوش خلق، مریم بوبانی، لیندا کیانی، رحیم نوروزی، محمد عمرانی، رامین راستاد، فلور نظری، سید مهرداد ضیایی، سهی بانو ذوالقدر، محمد برسوزیان، آرش تاج، سیامک ادیب، کامران ملکی و علیرضا نجف زاده به ایفای نقش می پردازند.

شبکه دو
این شبکه سال گذشته مجموعه «رخنه» به نویسندگی و کارگردانی حسین تبریزی را روی آنتن برد که سال قبل از آن تولید و پخش شده بود و امسال برای این ایام پخش سریال «کیمیا» را که چندی است روی آنتن این شبکه می رود ادامه خواهد داد.

«کیمیا»
«کیمیا» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی نخستین سریال ۱۱۰ قسمتی در سیمای جمهوری اسلامی است که در درجه کیفی الف به تولید رسید و این شب ها از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

این مجموعه تلویزیونی که بر اساس فیلمنامه‌ای از مسعود بهبهانی نیا ساخته‌شده است با محوریت زندگی دختر جوانی به نام «کیمیا» با بازی مهراوه شریفی‌نیا در مقاطع زمانی قبل و حین انقلاب، آغاز‌ جنگ و دوران دفاع مقدس و زمان حال روایت می‌شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال‌های تلویزیون


این سریال بیش از ۳۰۰ بازیگر دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، رضا کیانیان، نیکی کریمی، حامد بهداد، عاطفه رضوی، محمدرضا شریفی نیا، گلاره عباسی، پوریا پورسرخ، حسن جوهرچی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، عطا عمرانی، مهدی پاکدل، سودابه بیضایی، مهدی سلطانی، محمدرضا شریفی نیا، بیوک میرزایی، گلوریا هاردی بازیگر فرانسوی‌الاصل و... اشاره کرد.

آبادان، خرمشهر، تهران و... از جمله شهرهایی هستند که «کیمیا» تاکنون در آنها به تصویربرداری رسیده است. بخشی از کار نیز در گرجستان و در شهر تفلیس به تولید رسیده است.

شبکه سه
این شبکه سریال تولیدی برای این ایام ندارد و قرار است با یک نظرسنجی از مردم از میان سه سریال «شب دهم»، «معصومیت از دست رفته» و «یلدا» یکی را برای پخش انتخاب کند.

غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه سیما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سریال های این شبکه و اینکه چرا امسال اثر نمایشی برای پخش ندارد، گفت: بخشی از این مساله به دلیل مشکلات مالی است که سازمان دارد و همچنین تغییراتی که در این شبکه وجود داشته است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال‌های تلویزیون


وی ادامه داد: آثار نمایشی با زمانبندی که برای پیش تولید و تولید آنها در نظر گرفته می شود تا به آنتن برسند یک سال زمان نیاز دارند و این درحالی است که گروه فیلم و سریال این شبکه چند ماه پیش با تغییراتی مواجه بوده است و برای تولید آثار جدید باید از فرصت کافی برخوردار باشند تا بتوانند فیلمنامه ها را بررسی کرده و آنها را براساس مشکلات مالی بررسی کنند.

مدیر شبکه سه با اشاره به اینکه امسال کاری از تیم جدید این شبکه پخش نشده است، توضیح داد: «شمعدانی» و «آقا و خانم سنگی» آثاری بودند که به مدیریت سابق این شبکه برمی گشت و شبکه سه امسال کار جدیدی رونمایی نکرد. ما امسال سریالی نداشتیم بنابراین این آثار را پخش کردیم تا با اولویت بندی مسایل مالی فرصت داشته باشیم آثاری را تولید کنیم.

میرحسینی با اشاره به تاثیر مسایل مالی در ساخت آثار بیان کرد: هدف ما این است که با توجه به مشکلات پیش رو بتوانیم برای ایام نوروز کاری را به تولید برسانیم چون همانطور که گفته شد تولید یک کار خوب حداقل یک سال زمان می برد و براین اساس این شبکه نمی تواند خروجی مناسبی برای ایام محرم و حتی دهه فجر داشته باشد.

 

با این حال مجموعه در حال تلاش است و اگر تزریق مالی صورت بگیرد شاید تولید آثار نمایشی در این طرف سال را هم شاهد باشیم که در نهایت اطلاع رسانی آن با محمودرضا تخشید مدیرکل امور نمایشی سیماست.

بعد از پخش و اتمام یکی از این سریال های نام برده شده نیز قرار است «آسمان من» از این شبکه به نمایش درآید. این مجموعه به کارگردانی محمدرضا آهنج ساخته شده است و نوروز امسال از شبکه افق روی آنتن رفته بود.

در سریال «آسمان من» بازیگرانی از جمله حامد بهداد، امین حیایی، دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، حمید عطایی، امیر آقایی، پژمان بازغی، سروش صحت، رحیم نوروزی، انوش معظمی، عمار تفتی، افشین زی نوری، ویدا جوان، سودابه بیضایی، الهام چرخنده، شهرام عبدلی، صالح میرزاآقایی و چکامه چمن ماه به ایفای نقش می پردازند.

شبکه پنج
 شبکه پنج هم اکنون سریال کره ای «دختر امپراطور» را در حال پخش دارد که از هفتم شهریور روی آنتن این شبکه رفته است.

«آخرین نفس‌هایم»
همچنین مجموعه تلویزیونی پنج قسمتی «آخرین نفس‌هایم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سامان سالور که کاری از استان زنجان است از شب هشتم ماه محرم هر شب ساعت ۱۹:۴۵ پخش در شبکه پنج می شود.

«آخرین نفس هایم» روایت داستانی از گردان غواصان ۸ سال دفاع مقدس است که پس از چند سال، تعدادی از رزمندگان این گردان همدیگر را پیدا می کنند و...

پرویز فلاحی پور، حبیب دهقان نسب، مهدی صباحی، سمیرا حسینی و... بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

اخبار فرهنگی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------