سیما تیرانداز: چرا نقش‌ خانم‌ها در سریال‌ها منحصر به خانه‌داری است؟



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,سیما تیرانداز

سیما تیرانداز که این روزها در سریال «پادری» بازی او را در تلویزیون شاهد هستیم، معتقد است آن‌طور که شایسته است به نقش بانوان در مجموعه‌های تلویزیونی پرداخته نمی‌شود.

این بازیگر در گفت‌وگو با ایسنا درباره نقش بانوان در سریال‌های تلویزیونی اظهار کرد: متاسفانه نمی‌دانم چرا نقش بانوان د‌ر سریال‌های تلویزیونی منحصر به خانه می‌شود و هنوز باور نکرد‌ه‌اند که نقش خانم‌ها در زندگی واقعی کاملاً منحصر به فرد است.

او ادامه داد: در سریال «نفس گرم» نقشی که مرجانه گلچین ایفا می‌کردند، منحصر به فرد بود؛ ولی واقعاً نمی‌دانم چرا  تلویزیون، مدیران تلویزیونی یا کسانی که در راس تصمیم گیری هستند، نمی‌دانند که نقش بانوان خیلی مهمتر از یک زن خانه‌دار است؛ امیدوارم روزی به این موضوع توجه شود.

بازیگر سریال‌های «ستایش» و «دودکش» در ادامه درباره‌ی تجربه بازی در سری دوم مجموعه «دودکش»، ریسک‌ موفق بودن سری دوم سریال با توجه به تغییر نویسنده و همچنین باور برخی از مخاطبان مبنی بر تکرار نشدن موفقیت مجموعه‌های تلویزیونی در فصل‌های بعدی، به بیان سخنانی پرداخت.

او یادآور شد: از آنجا که  آقای لطیفی، کارگردانی مجموعه را بر عهده داشتند و با قلم آقای نریمانی هم آشنایی داشتیم، خیالمان راحت بود؛ ولی خب به هر حال این نگرانی طبیعی است.

تیرانداز با اشاره به تغییرات به وجود آمده در مجموعه دوم سریال «دودکش» (پادری) یان کرد: سری دوم با رویکرد دیگری نوشته شد و قرار شد که داستان بیشتری در سریال وجود داشته باشد؛ فکر می‌کنم اگر آقای نیک‌نژاد (نویسنده سری اول دودکش) خودشان می‌خواستند ادامه داستان را بنویسند هم این تغییرات را انجام می‌دادند؛ همان‌طور که می‌دانید در سری اول بحث روابط، افراد و نگاهشان به همدیگر مطرح بود ولی در مجموعه «پادری»، قصه وارد مجموعه شد؛ در واقع همان قصه‌ای که در آخرین قسمت «دودکش» آن را مطرح کردیم.

او که پیشتر تجربه بازی در سریال‌های چند فصلی را داشته است، به سریال «ستایش» اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه استقبال مخاطبان از این دو سریال خوب بوده است؛ ولی به طور کلی مردم ما به صورت ناخودآگاه نسبت به سری دوم سریال‌ها گارد دارند که علت آن را نمی‌دانم؛ این اتفاق حتی ممکن است برای سریال «شهرزاد» هم رخ بدهد؛ البته ما از اول نمی‌خواستیم این سریال را در دو فصل بسازیم و خب طبیعتا، ریسکی که پذیرفتیم متفاوت از ریسکی بود که مجموعه‌های موفق خارجی دارند که از اول برای مثال در 100 قسمت نوشته می‌شوند.

بازیگر سریال‌های «حلقه سبز» و «نفس گرم» اضافه کرد: در سریال‌های خارجی هم به همین صورت است؛ به عنوان مثال برای سریال‌های موفقی همچون  Grey`s anatomy و Desperate houswives این اتفاق در فصل‌های بعدی سریال‌ نیفتاد، ولی در همان سریال «Lost» که بسیار هم طرفدار داشت، در فصل‌های آتی شاهد بودیم که داستان تکراری شده است. به طور کلی فکر می‌کنم سریال‌های فصلی به شرطی موفق می‌شوند که روایت داستانی هوشمندانه‌ای داشته باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------