سارا بهرامی و سخت ترین نقش زندگی اش



 سارا بهرامی مهم‌ترین نقش زندگی‌اش را در سریال پربیننده پرده‌نشین به دست آورد؛ نقشی پیچیده و سخت كه می‌توانست مثل یك تیغ دولبه برایش باشد. این كاراكتر طیف وسیعی از احساسات را در فراز و نشیب‌های قصه سریال به معرض نمایش می‌گذاشت كه قائدتا برای بازیگرش كاری دشوار بوده است اما سارا بهرامی با مهارت از پس ایفای این نقش سخت و جذاب برآمده است. او از این تجربه سخت برای ما گفته است.

ظاهرا بازیگری سخت‌گیر و كم‌كاری هستید. بعد از سریال موفق «پروانه» كمتر در كارهای تلویزیونی دیده شدید.
بعد از سریال «پروانه» تئاتر كار كردم، پس از آن در یك اپیزود از یك تله‌فیلم بازی كردم كه به‌خاطر نقش‌آفرینی در آن جایزه یاس را دریافت كردم اما همان‌طور كه گفتید كمی سخت‌گیر هستم یعنی بازیگری برایم به این شكل نیست كه هر كاری پیشنهاد شد، قبول كنم و مدام سر كار باشم ضمن اینكه كار ویژه و خاصی در این مدت به من پیشنهاد نشد كه فكرم را مشغول كند و برایم جذاب باشد.

اتفاقا همكارانم به من هشدار می‌دادند كه اگر این رویه ادامه پیدا كند فراموش خواهم شد ولی واقعیت این است كه این مسائل چندان برایم مهم نیست و آن چیزی كه برایم مهم است كار خوب و باكیفیت است.

سارا بهرامی,عکس سارا بهرامی,تصاویر سارا بهرامی,عکس جدید سارا بهرامی

 چطور شد به گروه بازیگران سریال «پرده‌نشین» ملحق شدید؟
زمان انتخاب بازیگران با من تماس گرفتند ودر مورد نقش و مضمون سریال با گروه كارگردانی صحبت كردیم. خانم سحر مصیبی كه برنامه‌ریز این كار بودند مرا به آقای شعیبی معرفی كردند سپس برای تست گریم رفتم و در نهایت برای نقش مائده پذیرفته شدم.

برای‌تان جالب نبود كه با وجود اختلاف سنی كمی كه با خانم آسایش دارید، نقش دختر ایشان را در سریال ایفا كنید؟
قطعا برایم جالب بود اما از همه دوستانی كه این سوال در ذهن‌شان پیش آمده تقاضا می‌كنم ابتدا خودشان را جای من بگذارند و ببینند آیا موقعیت همكاری با بهروز شعیبی و ویشكا آسایش را از دست می‌دهند؟ ضمن اینكه آقای شعیبی در مورد این موضوع قبل از انتخاب بازیگران كاملا فكر كرده بودند و من به نظر ایشان احترام می‌گذارم.

از همكاری با خانم آسایش در این سریال بی‌اندازه خوشحالم. ایشان انسان فوق‌العاده‌ای هستند و من بسیار ایشان را دوست دارم و برای‌شان احترام قائلم. گذشته از اینها من تصمیم گرفته‌ام در جایی عكسی از خودم و مادرم به اشتراك بگذارم تا دوستان تفاوت سنی كم من و مادرم را ببینند (می‌خندد). فكر می‌كنم خیلی از هم‌نسلان ما مانند من تفاوت سنی كمی با مادرشان دارند و این موضوع چندان چیز عجیب و غریبی نیست و به همین خاطر واكنش مردم در این زمینه برایم عجیب است. گذشته از اینها قصه این سریال، كار بسیار عالی آقای شعیبی، فیلمنامه خوب و حرف‌های مهمی كه «پرده‌نشین» برای گفتن دارد، آنقدر پركشش است كه در این زمینه حساس نشویم.   

سارا بهرامی,عکس سارا بهرامی,تصاویر سارا بهرامی,عکس جدید سارا بهرامی

 مائده دختری سرسخت و خودساخته اما در عین حال بسیار رئوف و منعطف است و توان بخشیدن و محبت كردن را دارد. نظر خودتان در مورد این كاراكتر چیست و چقدر برای رسیدن به این نقش و حال و هوای مائده تلاش كردید؟
چند روز پیش خانمی به من گفتند «تو چهره معصومی داری اما مائده بسیار سرسخت است و آدم دلش برای این كاراكتر نمی‌سوزد» و من در جواب به ایشان گفتم می‌توان انسانی مهربان و باگذشت بود اما در كنارش سرسخت و محكم هم بود و در هر حال پای اعتقادات ایستاد.

بزرگ‌ترین ویژگی مائده كه من سعی كردم در نقش به آن برسم این بود كه مائده دختری معتقد است و آنچه را كه به آن باور دارد به خوبی می‌شناسد؛ یعنی این شناخت به حدی است كه حاضر است مقابل محمدحسین یا حتی مادرش بایستد و حرفش را با اطمینان بزند و آنقدر به آقای شهیدی به عنوان یك انسان وارسته ایمان دارد كه همواره پشتیبان این شخص است. مائده كمی لجبازی، یكدندگی و شاید گاهی خودخواهی هم دارد اما در نهایت همان تعبیری كه شما به كار بردید برای او درست است و من هم فكر می‌كنم مائده دختری خودساخته و محكم است كه پای حرف‌هایش می‌ایستد.

مائده دختری شهرستانی است كه در محیط كوچك یك شهر پرورش یافته و احتمالا كاراكتری دور از شما دارد. این كارتان را سخت‌تر نمی‌كرد؟
من خودم بزرگ شده شهر اصفهان هستم البته این به آن معنا نیست كه شرایطی شبیه به مائده داشته‌ام، چراكه پدرم، مادرم و خانواده‌ام همواره برای رسیدن به آرزوهای بزرگم پشتیبان من بوده‌اند اما در كل ویژگی‌های این نوع زندگی و بافت خارج از تهران را تا حدی می‌شناسم.

اتفاقا در زمان پخش سریال چند نفر از من پرسیدند تو چطور اینقدر خوب چادر سر كردن را بلدی؟ و من در جواب گفتم مادربزرگ من چادری هستند و از بچگی دیده‌ام كه چطور چادر سر می‌كنند و چطور رو می‌گیرند و با این پوشش آشنا هستم. خانه ایشان هم شبیه به همان خانه‌هایی است كه در سریال می‌بینیم و به همین دلیل قرار گرفتن در آن محیط و شرایطی كه مائده در آن بزرگ شده و زندگی می‌كند چندان برایم سخت نبود.

با آقای كمیلی قبلا تجربه همكاری داشته‌اید. تعامل‌تان با ایشان و سایر بازیگران سریال چطور بود؟
اینكه وارد یك گروه بسیار حرفه‌ای از بازیگران می‌شدم برایم بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش بود و اینكه قبلا با آقای كمیلی همكاری داشتم و با ایشان آشنا بودم هم برایم قوت قلب بود البته من آقای محسن كیایی را از موسسه كارنامه و آقای رضا مولایی را به واسطه كار در تئاتر می‌شناختم و با آقای پسیانی هم قبلا همكاری داشتم. در مورد خانم آسایش هم باید بگویم ایشان به حدی انسان نازنین و دوست‌داشتنی‌ای هستند كه بعد از گذشت چند ساعت از آشنای‌مان با ایشان احساس راحتی كردم. همچنین در این كار كنار آقای فرهاد آئیش عزیز بسیار آموختم و از اینكه با این گروه بازیگران همكاری داشتم، خرسندم.

من قبلا این موضوع را بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم كه پشت صحنه این سریال و عوامل آن‌ كه در راس‌شان آقای شعیبی و آقای رضوی قرار داشتند به حدی خوب بودند كه بازی در این سریال برایم تبدیل به یكی از بهترین خاطرات زندگی‌ام شد.

در مورد نقش و نوع بازی به آقای شعیبی پیشنهاد هم می‌دادید و آیا ایشان پیشنهادپذیر بودند؟
ایشان به‌شدت پیشنهادپذیر و منعطف هستند؛ مثلا در تمرین‌ها گاهی به آقای شعیبی می‌گفتم «من فكر می‌كنم الان مائده این حرف را نباید بزند یا این جمله را در شخصیت این دختر نمی‌بینم» و ایشان با حوصله به حرف‌ها و نظراتم گوش می‌‌دادند و گاهی برخی از دیالوگ‌ها را حذف كرده یا تغییر می‌دادند تا سرانجام به آنچه مد نظرمان بود، می‌رسیدیم. گاهی هم ایشان مرا متقاعد می‌كردند كه مائده باید این كار را انجام دهد یا فلان دیالوگ را بگوید و مرا با دلیل و منطق راضی می‌كردند.

ضمن اینكه آقای شعیبی علاوه بر اینكه كارگردانی كاربلد هستند، بازیگری بسیار خوب و بااستعداد نیز هستند و این برای من به عنوان بازیگر موقعیتی فوق‌العاده بود كه با كارگردانی كار می‌كردم كه بازیگری را به‌خوبی می‌شناسد و بازیگران را كاملا درك می‌كند.

بازخورد مردم در این مدت چطور بوده؟ آیا كسانی كه با آنها ارتباط دارید سریال را دوست دارند؟
بازخوردها خوشبختانه مثبت بوده است. من در صفحات اینترنتی و اینستاگرام نظرات را می‌خوانم و با همكاران شما و دوستان خودم در این زمینه صحبت می‌كنم و احساس می‌كنم اكثرا سریال را دوست داشته‌اند؛ مثلا خواهر من همیشه می‌گوید برنامه‌هایش را طوری تنظیم می‌كند كه حتما بتواند این سریال را ببیند و این موضوع را از اشخاص دیگری هم شنیده‌ام. در كل نتیجه كار به شكلی بوده كه مخاطبان زیادی را جذب كرده و آنها از سریال راضی بوده‌اند.

 

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------