اسراری از مراسم اسکار که نمی دانید!




اسراری از مراسم اسکار که نمی دانید!
مارک فریدلند پاکت ها و کارت های برندگان مراسم اسکار را طراحی می کند که در برنامه زنده باز می شوند.
این پاکت ها فقط توسط اهداکنندگان امسال همچون داستین هافمن، جک نیکولسون، ساندرا بولاک، هالی بری و مریل استریپ لمس می شوند و حسابداران PricewaterhouseCoopers این پاکت ها را به آنها می دهند و این فریدلند است که پاکت ها را به حسابداران می دهد.
یک روز قبل از تمام کردن کار پاکت ها برای همه برندگان احتمالی و تحویل آنها به حسابداران، فریدلند یکبار تور عملی در استودیوی Mid-City خودش انجام می دهد. در اینجا چیزهایی را می گوییم که شما در تلویزیون نمی بینید.

مراسم اسکار,برندگان مراسم اسکار,جوایز اسکار

هر پاکتی یک بدل دارد.
هر کارت برنده احتمالی (که روی آن نوشته شده "و اسکار تقدیم می شود به...") در چهار نسخه تهیه می شود. چهار مجموعه برای 96 پاکت و 488 کارت برنده احتمالی. فقط 24 دسته و برنده در مراسم وجود دارد.

مراسم اسکار,برندگان مراسم اسکار,جوایز اسکار

کارت های اضافی چه می شوند؟
در مسابقات ورزشی، تیشرت های پیش تولید شده برای تیم بازنده بازی قهرمانی برای نیکاراگوئه، زامبیا و رومانی فرستاده می شوند. ولی چه بلایی سر این همه کارت برنده اضافی می آید؟
شرکت حسابداری Pricewaterhouse Coopers روز جمعه کارت های غیربرنده را از بین برد. این از چند چیز جلوگیری می کند. اول اینکه از اشتباه شدن برنده با کارت های پس مانده جلوگیری می کند. دوم اینکه از جعل جلوگیری می کند. سوم اینکه از تبدیل شدن کارت های غیر برنده به آیتم های کلکسیونی ارزشمند جلوگیری می کند. حتی سفر به رومانی برای فیلم "کمک" کارت بهترین فیلم را نخواهد آورد.

مراسم اسکار,برندگان مراسم اسکار,جوایز اسکار

از آیفون سنگین تر است.
چند لایه کاغذ و کارت که سنگین تر از آیفون 5 و به وزن 4 اونس (113 گرم) است، پاکت را سنگین می کند. نمی توان آن را به راحتی تا کرد و در جیب یا کیف کوچک دستی گذاشت. این کار عمدی است. برندگان بقیه شب آن را مثل یک نشان سبک و قابل حمل پیروزی با خودشان حمل خواهند کرد.

مراسم اسکار,برندگان مراسم اسکار,جوایز اسکار

آلمان چه ربطی به آن دارد؟
آلمان فیلمی در میان 5 نامزد "بهترین فیلم به زبان خارجی" نداشت. ولی بخشی از شب اسکار بود. یک کاغذ با جلای طلایی خاص هست که فریدلند آن را از سفر علمی به باواریا آورده است.
داخلش را نمی توانید ببینید.
کارت هر برنده بیش از یک هشتم اینچ ضخامت دارد. روی سطح بیرونی پاکت، واترمارک طلایی مجسمه اسکار حک شده است و قسمت ضخیمی داخلی آن باعث می شود که گرفتن آن در مقابل نور، نام داخلش را مشخص نکند.

مراسم اسکار,برندگان مراسم اسکار,جوایز اسکار

مارک فریدلند خودش هم نمی داند که داخل "پاکت" چیست.
فریدلند یک مجموعه کامل از پاکت ها و مجموعه کاملی از برندگان احتمالی را در روز 15 فوریه ساعت 3 بعد از ظهر به حسابداران داد. یعنی چهار روز قبل از پایان رأی گیری. از آن نقطه به بعد، هنرش از دستش خارج می شود. دفعه بعد وقتی آن پاکت ها را می بیند که همه دنیا می بینند. ولی از نمایی بهتر! او در شب اسکار به عنوان مهمان در سالن تئاتر دالبی می نشیند. او می گوید: «من می توانم از یک کیلومتری پاکت جعلی را تشخیص دهم.»

مراسم اسکار,برندگان مراسم اسکار,جوایز اسکار

مارک فریدلند دقیقاً می داند که چه چیزی در "پاکت" هست
چهل یارد ساتن بورگاندی دورویه، 80 یارد کاغذ لاکی و 800 فوت مربع فویل طلایی برای این مجموعه استفاده می شود.
کرک داگلاس (که در سال 2011 با عمر شریف جی.ار. اهداکننده بودند) پاکت را با چشیدن تست کردند.

مراسم اسکار,برندگان مراسم اسکار,جوایز اسکار

این پاکت "ضد جعل" است.
فریدلند می گوید: «ما سال دوم (2012) پاکت را مهندسی کردیم تا آن را ضدجعل کنیم.» بعضی از ترفندها شامل "بیرون زدن حاشیه ها" می شوند. این پاکت ها و کارت ها با دست ساخته می شوند و بیش از 252 ساعت زمان می برند. او می گوید: «مانند خودروی آلمانی مهندسی می شوند.»
شما چه نمره ای به او می دهید
فریدلند به خاطر کارت دعوت های منحصر بفرد، غیر سنتی و چند-بعدی اش از دهه هشتاد در هالیوود معروف بوده و همه به او مراجعه می کردند. اوپرا وینفری از او خواست که کارت دعوت هایی برای مهمانی افسانه ها برایش بسازد. کلی پرستون از او خواست کارت دعوت شبه-چمدانی برای مهمانی سورپرایز جان تراولتا برای پرواز به مکزیک برایش بسازد. برای مراسم عروسی تیمبالند، می توانید نام واقعی او را روی کارت ببینید که به صورت تحریری نوشته شده: تیموتی زاکری موزلی.
در سال 2011، وقتی بروس کوهن تهیه کننده مراسم اسکار را اجرا می کرد (که حالا او به عنوان تهیه کننده نامزد بهترین فیلم برای فیلم "کتاب بارقه امید" شد) از فریدلند خواست که بیاید و برای مراسم اسکار کارت بسازد.
از همان لحظه اول مراسم 2011، وقتی اولین معرفی کننده یعنی تام هنکس گفت: «این پاکت ها خودشان آثار هنری هستند»، پاکت مدرن از راه رسید..../bartarinha.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------