«ستاره‌های سربی» در پایان راه



 

«ستاره‌های سربی» در پایان راه

 

محمدرضا آهنج و همكارانش این روزها مشغول گرفتن آخرین نماهای خارجی و خیابانی سریال جدید «ستاره‌های سربی» هستند كه روایتگر فراز و نشیب‌های زندگی یك دختر گرفتار شده در دام اعتیاد است.

 

این سریال را هومان فاضل نوشته و تهیه‌كنندگی آن را هم اعظم تندرو برعهده دارد. بازیگران اصلی كار نسرین مقانلو، رضا توكلی، چكامه چمن‌ماه، محسن افشانی، افشین سنگ‌چاپ، رحیم نوروزی، شراره دولت آبادی، رانا قیصرپور، مهوش وقاری، فرخ نعمتی، شیوا بلوریان، امیرحسین مدرس، مژگان ترانه، نازآفرین كاظمی، شهروز ابراهیمی، شهرام ابراهیمی، ترلان پروانه، شبنم مقدمی، محمد عمرانی و بهناز توكلی هستند و سودابه بیضایی هم از آخرین بازیگرانی است كه در ۱۰ روز اخیر به گروه اضافه شده است.

به گفته تهیه‌كننده، «ستاره‌های سربی» روایت زندگی غزاله، دختر جوانی است كه درگیر فروش مواد مخدر شده و مورد سوءاستفاده زنی به نام تهمینه قرار گرفته است. او برای رسیدن به پول وسوسه و درگیر ماجراهای ناخواسته می‌شود و در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرد. در كنار قصه غزاله، زندگی مردان، زنان و جوانان دیگری كه به نوعی اسیر مواد مخدر هستند نیز روایت می‌شود.

تندرو اضافه می‌كند: در این مجموعه از ساختاری متفاوت در قصه‌گویی استفاده شده است به این صورت كه داستان‌های فرعی از طریق ارتباط غزاله با یكی از شخصیت‌ها آغاز می‌شود و به مرور شخصیت‌های تازه‌ای به داستان اضافه می‌شوند.

كار جدید آهنج یك ملودرام اجتماعی است كه متنش را هومان فاضل به عنوان اولین تجربه در زمینه سریال نوشته است. آهنج توضیح درباره داستان را با این جمله شروع می‌كند: «خیلی وقت‌ها آدم‌های داستان تصادفی با هم برخورد می‌كنند و خیلی‌وقت‌ها خودشان هم نمی‌دانند. خیلی از آنها مشغول كارهای خلافی می‌شوند كه اثرش به خودشان و خانواده‌شان برمی‌گردد.» قصه سریال یك محور اصلی دارد كه حول ۲ شخصیت تهمینه (با بازی نسرین مقانلو) و غزاله (با بازی چكامه چمن‌ماه) می‌گردد اما غیر از آن ۴ داستان متفاوت دیگر هم دارد كه در طول داستان روی داستان اصلی تاثیر می‌گذارند. مثلا یكی از آنها قصه شیوا و شهرزاد است و تاثیری كه شهرزاد (با بازی سودابه بیضایی) به عنوان یك زن معتاد باردار روی زندگی شیدا و فرهاد می‌گذارد. در عین حال تغییراتی كه او به زندگی آنها تحمیل می‌كند باعث می‌شود پرده‌هایی كه باعث ابهام در زندگی گذشته فرهاد بوده، كنار برود.


آهنج ادامه می‌دهد: قصه سریال، كم و بیش پیچیده است و ۴ قصه در آن به طور موازی پیش می‌رود. برای همین نمی‌شود، گفت كدام یك از شخصیت‌های این ۴ قصه شخصیت اصلی‌اند ولی از جهتی نقش اول یك جورهایی غزاله است كه نقشش را چكامه چمن‌ماه بازی می‌كند.


وی می‌افزاید: تصویربرداری از ۱۹ آذر شروع شده و اكثر لوكیشن‌های كار، تهران بوده است؛ هم جاهای مدرن و بالای شهر و هم كوچه پس‌كوچه‌های جنوب شهر. از زندان و جاهای كثیف بگیر تا جاهای شیك و اغواكننده.


یكی دیگر از بازیگران اصلی كار نسرین مقانلو است. او نقش زنی به اسم تهمینه را بازی می‌كند كه شوهرش را كشته‌اند و حالا او به قصد انتقام از قاتلانش وارد كار قاچاق و پخش مواد مخدر می‌شود. یكی دیگر از نقش‌های اصلی كار را هم رضا توكلی بازی می‌كند كه اسمش مهرداد است. او ۷ سال زندان بوده و تاوان خطایی را كه كرده پس داده. ولی حالا كه برگشته، زن و بچه‌اش شراره دولت‌آبادی و محسن افشانی او را نمی‌پذیرند و مثل یك غریبه با او برخورد می‌كنند.


كارگردان سریال می‌گوید: احتمالا كار در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای مونتاژ خواهد شد تا بعد از سریال‌های نوروزی در اردیبهشت ماه به پخش برسد. اگر فرصت خوبی برای پخش در اختیارش قرار بگیرد مخاطبان زیادی خواهد داشت. مخصوصا این كه با نگاهی علمی و البته تاثیرگذار با زندگی یك زن معتاد روبه‌رو شده است.


با این حال براساس شنیده‌ها این احتمال هم وجود دارد كه سریال در بیست و چند قسمت ۳۰ دقیقه‌ای و با پخش یك شب در میان حدود ۲ ماه بیننده‌هایش را درگیر كند.


بعضی از عوامل و دست‌اندركاران دیگر كار هم از این قرارند:

تصویربردار: مرتضی غفوری، طراح صحنه و لباس: محسن نوروزی، طراح چهره‌پردازی: زهره سیه‌پوش، مدیر تولید: وحید سیفی، صدابردار: محمد شیوندی.


محمدرضا آهنج سابقه ساخت تله‌فیلم‌ها و سریال‌های زیادی را در پرونده كاری خود دارد و آخرین كارش مجموعه «عملیات ۱۲۵» بود كه از شبكه تهران پخش شد.


سریال «ستاره‌های سربی» در گروه فیلم و سریال شبكه ۲ سیما تولید می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------