«گل نساء» کاندید جوایز جشنواره فیلم‌های «کارگردان‌های مستقل» لیون فرانسه



در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های «کارگردان‌های مستقل»، 7 فیلم سینمایی برای کسب جوایز، به مرحله نهایی راه پیدا کرده و با همدیگر به رقابت می‌پردازند. 

 «گل نساء» نخستین فیلم بلند سینمایی ستار چمنی‌گل، کاندید جوایز بخش رقابتی «فیلم‌های سینمایی» در سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های «کارگردان‌های مستقل» لیون در کشور فرانسه شد.

 

فیلم سینمایی «گل نساء» Golnesa به کارگردانی ستار چمنی‌گل، با فیلمنامه ویدا صالحی، با مدیریت فیلمبرداری محمد فکوری و با نقش آفرینی سعید داخ، علی محمد رادمنش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی و ویدا عمویی؛ در جدیدترین اکران بین‌المللی خود، به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش رقابتی «فیلم‌های سینمایی» سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های «کارگردان‌های مستقل» Phenician لیون در کشور فرانسه به نمایش در آمد و در چند بخش، کاندید جوایز معتبر این جشنواره شده است.

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,گل نساء

 

در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های «کارگردان‌های مستقل»، بیش از 195 فیلم از کارگردان‌های کشورهای مختلف جهان، به این رویداد معتبر بین‌المللی ارسال شد که در نهایت، 7 فیلم سینمایی برای کسب جوایز، به مرحله نهایی راه پیدا کرده و با همدیگر به رقابت می‌پردازند.

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,گل نساء

 

فیلم‌های سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های «کارگردان‌های مستقل»؛ در روزهای 12 تا 17 فروردین ماه جاری (1 الی 6 آوریل 2019) به‌صورت همزمان در شهرهای لیون و پاریس در کشور فرانسه و همچنین امسال با تصمیم‌گیری مدیران جشنواره، جهت تبلیغ سینما در منطقه خاورمیانه، در شهر بیروت در کشور لبنان نیز به نمایش در می‌آیند.

 

فیلم سینمایی «گل نساء» در آخرین حضور بین المللی خود، در دومین دوره جوایز سالانه سینمایی «دارالسلام» مشهور به اسکار آفریقایی حضور پیدا کرد و توانست دو جایزه اصلی این رویداد سینمایی از جمله؛ جایزه بهترین فیلمنامه فیلم سینمایی بخش بین‌الملل برای «ویدا صالحی» و همچنین جایزه بهترین کارگردانی فیلم سینمایی برای «ستار چمنی‌گل» را از آن خود کند.

 

فیلم سینمایی «گل نساء» تاکنون در بیش از 25 جشنواره معتبر بین‌المللی فیلم در سطح جهان، همچون؛ جشنواره‌های مونترال (کانادا)، جوایز آسیا پاسفیک (استرالیا)، بریزبان (استرالیا)، بروکلین (آمریکا)، جوایز سالانه رمی (آمریکا)، جشنواره کازان (روسیه) و ... حضور پیدا کرده و موفق به کسب 11 جایزه بین‌المللی در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن شده است.

 

 

 عصر  ایران/منصور جهانی 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------