جنگ‌های ستاره‌ای تمام می شود؟



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلم تاریخ سینما
سرنوشت پرفروش ترین مجموعه فیلم تاریخ سینما در هاله ای از ابهام قرار گرفت 

سرنوشت موفق‌ترین، پرفروش‌ترین و جنجالی‌ترین مجموعه فیلم تاریخ سینما چه خواهد شد؟ آیا تولید قسمت‌های تازه «جنگ‌های ستاره‌ای» متوقف می‌شود؟ آیا پرونده این اكشن علمی - تخیلی برای همیشه بسته خواهد شد؟ آیا تماشاگران سینما و طرفداران این مجموعه اكشن ماجراجویانه آینده‌نگرانه، باید آرزوی دیدار تازه با شخصیت‌های رنگارنگ آن را برای همیشه فراموش کنند؟ اینها و بسیاری پرسش‌های مشابه دیگر، این روزها از سوی طرفداران جنگ‌های ستاره‌ای عنوان می‌شود.

 

آیا پاسخی هم برای این پرسش‌ها هست؟ اهل فن در این باره می‌گویند كه مگر می‌شود مجموعه فیلمی كه پول و سود بسیار زیادی برای سازندگانش داشته، به قفسه بایگانی سپرده شود؟ با همه این ها، از شواهد امر چنین استنباط می‌شود كه ماجراجویی‌های بین سیاره‌ای جنگ‌های ستاره‌ای، برای مدتی به استراحت و تعطیلات اجباری خواهد رفت! این نكته كه این استراحت تا چه زمانی طول خواهد كشید، مشخص نیست.

 

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، همه چیز با اظهار نظر تازه رابرت آیگر، مدیر كمپانی والت‌دیزنی شروع شد. او كه در زمینه سخنرانی و اظهارنظر بسیار فعال است و مدام خودش را در معرض دید دوربین‌های عكاسی و خبرنگاران قرار می‌دهد، درباره آینده مجموعه فیلم جنگ‌های ستاره‌ای هم صحبت كرده است.

 

جمله آیگر كوتاه اما جنجالی بود: «آینده جنگ‌های ستاره‌ای با یك وقفه و سكون همراه خواهد بود.» او در گفت‌وگو با خبرنگاران چنین گفت: «كمپانی والت‌دیزنی تصمیم گرفته زمان نمایش عمومی قسمت‌های جدید مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای را اعلام نكند و فعلا یك مكث كوتاه و شاید بلندمدت خواهیم داشت. نمی‌دانم این زمان چقدر طول خواهد كشید. به قول امروزی‌ها، می‌خواهیم ری ست كنیم!»

 

افسانه اسکای واکر

آیگر دلیل توقف تولید قسمت‌های بعدی جنگ‌های ستاره‌ای را در ارتباط با شخصیت معروف اسكای واكر ارزیابی می‌كند. به گفته او، افسانه این شخصیت ماجراجو در پایان داستان قسمت نهم فیلم به پایان خود می‌رسد. به این ترتیب، این پرسش مطرح می‌شود كه در قسمت‌های بعدی این مجموعه، داستان و افسانه چه كسی قرار است تعریف شود. با این حال، آیگر برای این كه ته دل تماشاگران و طرفداران جنگ‌های ستاره‌ای را خالی نكند، ادامه می‌دهد: «مطمئنا فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای ادامه خواهد داشت و تماشاگران باز هم در آینده، قسمت‌های تازه‌ای از داستان‌ها و ماجراجویی‌های مربوط به آن را تماشا خواهند كرد، اما كمی وقفه و توقف در این كار خواهد بود.»

 

تصمیم جدید و «سولو»

برخی از تحلیلگران اقتصادی سینما تصمیم جدید كمپانی والت‌دیزنی را بی‌ارتباط با «سولو» نمی‌دانند. این فیلم كه زائده‌ای بر داستان مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای بود و داستان شخصیت سولو را در مركز خود داشت، با فروش نه چندان مطلوبی به نمایش عمومی خود پایان داد. در حالی كه كمپانی والت‌دیزنی با صرف هزینه‌ای 300 میلیون دلاری انتظار موفقیت كلان مالی برای آن داشت، تماشاگران استقبال بسیار كمتری از آن كردند. فروش كلی فیلم در آمریكا به رقم 213 میلیون دلار رسید و تماشاگران سینما در بقیه كشورهای دنیا هم فقط 179 میلیون دلار صرف دیدنش كردند. فروش جهانی 393 میلیون دلاری فیلم در مقایسه با رقم بسیار بالای تولید آن، رقم بزرگ و زیادی به حساب نمی‌آید.

 

تاثیر مستقیم

فروش پایین سولو، تاثیر مستقیم خود را بر آینده بقیه زائده‌هایی هم گذاشت كه قرار بود در كمپانی والت‌دیزنی تهیه شوند. بسیاری از این فیلم‌ها فعلا آینده‌ای ندارند و تولیدشان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

 

به گفته آیگر: «بحث و تبادل نظر در داخل كمپانی ادامه دارد. ما می‌خواهیم بهترین كار را انجام دهیم و فیلم‌هایی تولید كنیم كه تماشاگران خود را داشته باشد.  برای همین، در حال حاضر خبری از اعلام شروع كار فیلمبرداری هیچ یك از زائده‌های جنگ‌های ستاره‌ای نیست.»

 

اعلام این خبر به معنی آن است كه در سال‌های 2021 و 2022(و حتی شاید بعد از آن هم) ، خبری از هر نوع فیلم جنگ‌های ستاره‌ای نخواهد بود. اهل فن می‌گویند مدیران كمپانی والت‌دیزنی این روزها روی رسانه تلویزیون زوم كرده‌اند و در تدارك تولید چند كار تلویزیونی از داستان‌ها و ماجراجویی‌های مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای هستند. منتقدان سینمایی كه همیشه قسمت‌های مختلف جنگ‌های ستاره‌ای را به عنوان فیلم محبوب خود انتخاب و معرفی كرده‌اند، اظهار امیدواری می‌كنند مدیران والت‌دیزنی به تولید قسمت‌های جدید این مجموعه ادامه داده و آن را به قفسه بایگانی نسپارند.

 

آرشیو جدید

مجموعه فیلم جنگ‌های ستاره‌ای حدود پنج سال قبل به آرشیو كمپانی والت‌دیزنی اضافه شد. در آن زمان، این كمپانی شركت لوكاس فیلم را به مبلغ چهار میلیارد دلار خریداری كرد.

 آرشیو فیلم این شركت به كمپانی والت‌دیزنی نقل مكان كرد و جورج لوكاس مدیر آن هم، به استخدام این كمپانی درآمد. همان زمان این پرسش برای بسیاری مطرح شد كه آینده مجموعه جنگ‌های ستاره‌ای چه خواهد شد. مدیران دیزنی همان زمان اعلام كردند با همكاری جورج لوكاس خالق این مجموعه فیلم، قسمت‌های تازه آن را تولید و روانه پرده سینماها خواهند كرد.

 

  سه قسمت سری اول این مجموعه فیلم، در دو دهه 70 و 80 میلادی تهیه شد. سه قسمت سری دوم، چند دهه بعد و در سال‌های 1999 تا 2005 اكران عمومی شد. سه قسمت سری سوم هم طی یك دهه گذشته، راه خود را به پرده سینماها پیدا كردند. قسمت اول این سری در سال 2015 روی پرده رفت و دومین قسمت آن، سال 2017 اكران عمومی شد. سومین قسمت این سری هم (که نهمین فیلم از این مجموعه می شود) با نام «جنگ‌های ستاره‌ای: ظهور  اسكای واكر» 30 دسامبر سال جاری میلادی به نمایش عمومی درمی‌آید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------