«مارول» شهربازی است، نه سینما



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,
مارتین اسکورسیزی صحبت‌های جنجالی خود را درباره فیلم‌های ابرقهرمانی تکرار کرد و گفت سینما مورد حمله این نوع فیلم‌ها قرار گرفته است. 

به گزارش ایسنا، پس از صحبت‌های انتقادی مارتین اسکورسیزی درباره سینمای ابرقهرمانی که واکنش‌های فراوانی را برانگیخت، این کارگردان ۷۸ ساله در جریان نشست خبری نمایش فیلم جدیدش «مرد ایرلندی» در اختتامیه جشنواره فیلم لندن، با تکرار صحبت‌هایش بار دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با پارک‌های موضوعی (شهربازی) مقایسه کرد.

 

اسکورسیزی که در کنار آل پاچینو و رابرت دنیرو دو ستاره جدیدترین ساخته‌اش صحبت می‌کرد، ادامه داد: «این سینما نیست و چیز دیگری است و نباید مورد حمله آن قرار بگیریم. سینماها باید ارتقا یابند و فیلم‌هایی روایتی نشان بدهند.» وی روز شنبه و در جریان سخنرانی سالانه در آکادمی فیلم بریتانیا نیز گفته بود: «سینماها را فیلم‌های ابرقهرمانی گرفته‌اند و سالن‌های سینما تبدیل به پارک‌های موضوعی (شهربازی) شده‌اند.

 

این خوب است و چیز بدی نیست اما دیگر به همه چیز تجاوز نکنید. این برای کسانی که از تماشای این نوع فیلم‌ها لذت می‌برند و می‌دانند چه اتفاقی ‌درون آن‌ها می‌افتد خوب است و آن‌ها را تحسین می‌کنم اما این چیزها از نوع من نیست. این فیلم‌ها در حال ساخت نوع دیگری از مخاطب است که فکر می‌کند سینما این است.»

 

این کارگردان کهنه‌کار سینمای جهان اولین بار در مصاحبه‌ای با مجله امپایر در انتقاد از سینمای ابرقهرمانی اعلام کرده بود: «من این فیلم‌ها را تماشا نمی‌کنم. البته تلاش کردم اما این سینما نیست. صادقانه بگویم این فیلم‌ها هر چقدر هم خوب ساخته شود و بازیگران در آن بهترین عملکرد خود را نیز داشته‌باشند، از نظر من شبیه به پارک‌های موضوعی است. » پس از این اظهارات، افراد مختلفی چون کوین فایگی تهیه‌کننده فیلم‌های مارول و همچنین ساموئل ال جکسون بازیگر نقش «نیک فیوری» در دنیای مارول، از اسکورسیزی انتقاد کردند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------