معرفی فیلم «کد منبع» به کارگردانی دانکن جونز



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,کد منبع
«کد منبع» فیلمی سینمایی به بازی جیک جیلنهال است که در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و موفقیت‌های خوبی را کسب کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، Source Code (به فارسی: کد منبع یا رمز منبع) فیلمی در ژانر علمی-تخیلی به کارگردانی دانکن جونز و نوشته بن ریپلی است. فیلم در آوریل ۲۰۱۱ توسط شرکت سامیت اینترتینمنت در آمریکای شمالی و اروپا اکران شد. این فیلم سینمایی از عنوان‌های سینمایی مثل «ممنتو» و «تلقین» که هردو به کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شده الهام گرفته است، اما به معنای تکراری و کلیشه‌ای بودن فیلم نیست.

 

«کد منبع» فیلمی است که باید چند بار آن را دید تا تمام زوایای داستان آن برای تماشاگر روشن شود. «کد منبع» یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی است که در دهه اخیر منتشر شده و علاقه‌مندان به تلقین کریستوفر نولان هم می توانند پیچیدگی و جذابیت این فیلم را در «کد منبع» دوباره تجربه کنند.

 

داستان فیلم: فیلم با سکانسی آغاز می‌شود که مردی در قطار به هوش آید و زنی با او شروع به صحبت می‌کند، اما او هیچ خاطره از زن ندارد. چند دقیقه بعد قطار منفجر می‌شود و متوجه می شویم ماموریت این شخص آن است در کالبد یکی از مسافران قطار با استفاده از یک تکنولوژی به نام کد منبع، بمبگذاری که باعث این حادثه می‌شود را پیدا کند. هر بار که او از خواب بیدار می‌شود و ماموریت خود را دوباره از سر می‌گیرد تنها هشت دقیقه تا انفجار قطار فاصله دارد.

 

بازیگران:جیک جیلنهال، میشل موناهن، ویرا فارمیگا، جفری رایت، کاس انوار، راشب پیترز، مایکل آردن و اسکات باکولا بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 

فروش گیشه: این فیلم سینمایی بیش از ۱۴۵ میلیون دلار در گیشه‌های جهانی فروخت، این در حالی است که ۳۲ میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده بود.

 

میانگین نمرات فیلم سینمایی کد منبع از نگاه مخاطبان IMDb، ۷.۵ است و محبوبیت این فیلم را تایید می‌کند. امتیاز‌های ۹۲ و ۷۴ از نگاه منتقدان راتن تومیتوز و متاکریتیک نشان می‌دهد این فیلم هم در جذب مخاطبان و هم منتقدان موفق بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------