ستاره‌های دو وجهی در فجر 99 / چهره هایی که با 2 فیلم کمدی و غیرکمدی در جشنواره حضور دارند



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم فجر
امسال در جشنواره فیلم فجر، آثار کمدی سهم زیادی در میان فیلم‌های متقاضی شرکت در جشنواره دارند. بعضی از این آثار بازیگرانی دارند که علاوه بر فیلم کمدی، با یک یا دو فیلم غیرکمدی نیز در جشنواره دیده خواهند شد. 

جمشید هاشم‌پور، رضا عطاران، پژمان جمشیدی،باران کوثری ستاره اسکندری، ژاله صامتی و سحر قریشی، هفت بازیگری هستند که با دو فیلم کمدی و غیرکمدی قضاوت خواهند شد.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم فجر

جمشید هاشم‌پور

جمشید هاشم‌پور کمتر در آثار کمدی بازی کرده، اما سال 98 در کمدی «گیج‌گاه» ساخته عادل تبریزی و امسال در دو فیلم «شیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان و «لب‌خط» اثر علی جبارزاده که رگه‌هایی از کمدی دارد، ایفای نقش کرده که از میان آن‌ها «گیج‌گاه» و «شیشلیک» فیلم‌های مهم‌تری هستند. هاشم‌پور امسال بسیار پرکار بود و در فیلم اجتماعی «برای مرجان» اثر حمید زرگرنژاد نیز بازی کرد. «روزششم»و «راند چهارم» نیز از آثار جدی هستند که امسال در جشنواره فجر دیده می‌شوند. احتمالا این بازیگر در آثار کمدی نیز نقش‌های جدی را ایفا کرده، اما حضور او با 6 فیلم و نقش‌های متنوع در جشنواره، اتفاق ویژه‌ای خواهد بود. باید دید کدام یک از این آثار مورد توجه داوران قرار می‌گیرد.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم فجر

باران کوثری

باران کوثری که جزو بازیگران زن پرکار است، امسال هم در جشنواره فجر حضور دارد. او نیز سابقه بازی در آثار کمدی را دارد، اما بیشتر فیلم‌های کارنامه او را فیلم‌های غیرکمدی تشکیل داده‌اند و امسال با دو فیلم «گیج‌گاه» و «بدون همه چیز» کاری از محسن قرایی در جشنواره دیده خواهد شد. کوثری در کمدی «گیج‌گاه» برای چندمین بار با حامد بهداد همبازی شده و در فیلم قرایی با ستاره‌هایی مانند پرویز پرستویی و هدیه تهرانی همبازی بوده است. این دو فیلم فضای بسیار متفاوتی دارند. قصه کمدی «گیج‌گاه» در دهه 70 روایت می‌شود و «بدون همه چیز» قصه‌ای با مضمون اجتماعی دارد. قرار بود شهاب حسینی در فیلم قرایی بازی کند، اما انصراف داد و هادی حجازی‌فر جایگزین او شد.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم فجر

رضا عطاران

رضا عطاران ستاره پول ساز سینمای ایران در فیلم‌های کمدی متعددی بازی کرده، اما توانایی او در بازیگری محدود به آثار کمدی نیست و تا به حال ثابت کرده که می‌تواند از پس بازی در نقش‌های جدی هم برآید. او پیشتر برای بازی در فیلم کمدی «طبقه هساث» جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرده، بنابراین نشان داده که می‌تواند برای آثار کمدی هم جایزه را از آن خود کند و همین موضوع توجهات را به فیلم «شیشلیک» اثر محمدحسین مهدویان بیشتر جلب می‌کند. عطاران امسال در ساخته جدید روح‌ا... حجازی یعنی «روشن» که یک فیلم اجتماعی است نیز بازی کرده و حضور او با دو فیلم کاملا متفاوت در جشنواره اتفاق جالبی خواهد بود. او آخرین بار سال 96 با فیلم کمدی «مصادره» در جشنواره دیده شد.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم فجر

ژاله صامتی

ژاله صامتی بازیگر کمدی نیست، اما به ویژه در سال‌های اخیر نقش‌هایی در این ژانر بازی کرده و موفق هم بوده است. آخرین نمونه آن هم سریال «زیرخاکی» است که بازی بسیار خوبی در آن داشت. او امسال با دو اثر متفاوت «شیشلیک» و «حکم تجدیدنظر» در جشنواره فجر حضور دارد. اولی در ژانر کمدی و ساخته کارگردان توانایی مانند محمدحسین مهدویان است و دیگری در ژانر اجتماعی و به کارگردانی محمدامین کریم‌پور، جوانی که به عنوان چهره اینستاگرامی شناخته می‌شود. باتوجه به بی‌تجربه بودن کریم‌پور در سینما و عرصه کارگردانی، توقع زیادی از «حکم تجدیدنظر» نمی‌رود، اما ممکن است «شیشلیک» با حضور ستاره‌های کمدی مانند رضا عطاران و پژمان جمشیدی، اتفاقات خوبی را برای ژاله صامتی رقم بزند.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم فجر

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی به عنوان بازیگر کمدی شناخته می‌شود و نقش‌هایی که در آثار غیرکمدی بازی کرده نیز رگه‌هایی از کمدی داشته‌اند، اما او امسال علاوه بر فیلم «شیشلیک» اثر محمدحسین مهدویان، با فیلم «خط فرضی» ساخته فرنوش صمدی در جشنواره فجر حضور خواهد داشت. همبازی شدن جمشیدی با رضا عطاران برای اولین بار در «شیشلیک»، این فیلم را به یکی از کمدی‌های کنجکاوی‌برانگیز تبدیل کرده. اولین تجربه کمدی مهدویان نیز یکی دیگر از اتفاقات تازه جشنواره است. آخرین تجربه غیرکمدی جمشیدی پیش از «خط فرضی»، فیلم «سوء‌تفاهم» است که در سی وششمین جشنواره فجر برای بازی در آن نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. اکنون باید دید «خط فرضی» چه اتفاقی را در سی‌ونهمین دوره برایش رقم خواهد زد.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم فجر

ستاره اسکندری 

ستاره اسکندری امسال نسبت به دوره‌های قبل حضور متفاوتی در جشنواره فجر دارد. او علاوه بر این که با دو فیلم «قاتل و وحشی» اثر حمید نعمت‌ا... و کمدی «چپ راست» ساخته حامد محمدی به عنوان بازیگر در جشنواره حاضر است، با اولین ساخته‌اش «خورشید آن ماه» نیز در مقام کارگردان داوری خواهد شد، بنابراین عملکرد او در دو ژانر جنایی و کمدی و به عنوان فیلم ساز، زیر ذره‌بین می‌رود. نقش‌های اصلی «قاتل و وحشی» را لیلا حاتمی و امین حیایی ایفا کرده‌اند، اما با توجه به فضای متفاوت فیلم قطعا ستاره اسکندری هم حضور متفاوتی در این اثر داشته. 

 

تفاوت مهم او با 7 چهره دیگر این است که او در کنار ژانر کمدی با ژانر جنایی نیز در سی و نهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجردیده می‌شود.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جشنواره فیلم فجر

سحر قریشی 

سحر قریشی در طول سال‌های فعالیت اش در سینما، بیشتر در آثار کمدی گیشه‌ای بازی کرده و در فیلم‌های غیرکمدی هم، نقش ویژه‌ای بازی نکرده است. فیلم «اتومبیل» ساخته علی میری رامشه و کمدی «نارگیل» به کارگردانی داود اطیابی، دو فیلم از جدیدترین آثار سحر قریشی هستند که امسال در سی‌ونهمین جشنواره فجر رونمایی خواهند شد. «نارگیل» ویژه مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده و در میان کمدی‌ها رقیبان مهمی دارد. «اتومبیل» هم یک درام اجتماعی است که بازیگرانی مانند اکبر عبدی، مهدی کوشکی، ارسلان قاسمی و شهرزاد کمال‌زاده در آن حضور داشته‌اند. با توجه به رقبای بسیار قدر و فیلم‌های سحر قریشی، شانس این بازیگر برای موفقیت در این دوره از جشنواره اندک است.

 

خراسان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------