رکورد شکنی آنتونی هاپکینز در اسکار



  اسکار,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
در اعلام نامزدهای جوایز اسکار در روز گذشته رکوردهای زیادی تغییر کرد که از جمله آنها می توان به رکورد آنتونی هاپکینز اشاره کرد. 

به نقل از رَپ، آنتونی هاپکینز روز گذشته ۱۵ مارس با فیلم «پدر» در جوایز اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد تاریخ ساز شد.

 

ستاره «سکوت بره ها» با نامزدی اش در سن ۸۳ سالگی تبدیل به پیرترین بازیگر تاریخ شد که توانسته در بخش بازیگری نقش اول مرد نامزد جایزه شود.

 

آنتونی هاپکینز با فیلم «پدر» رکورد ریچارد فارنزورث را که پیش تر در سال ۱۹۹۹ در سن ۷۹ سالگی برای فیلم «داستان استریت» نامزد شده بود، شکست.

 

آنتونی هاپکینز امسال در کنار گری الدمن، ریز احمد، چادویک بوزمن و استیون یئون در شاخه اسکار نقش اول مرد نامزد شده است.

 

سِر آنتونی هاپکینز پیش تر در سال ۱۹۹۱ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم «سکوت بره ها» دریافت کرده بود او همینطور در سال های ۱۹۹۳، ۱۹۹۵، ۱۹۹۷ و ۲۰۱۹ به ترتیب برای فیلم های «باقی مانده روز»، «نیکسون»، «آمیستاد» و «دو پاپ» نامزدی اسکار را کسب کرده بود.

 

روز گذشته گلن کلوز یکی دیگر از بازیگران کهنه کار سینما نیز به یک رکورد عجیب دست پیدا کرد، گلن کلوز که اوایل همین هفته برای بازی در فیلم «مرثیه هیلیبیلی» نامزد بدترین بازیگر مکمل جوایز تمشک طلایی شده بود در اتفاقی نادر نامزد جایزه اسکار نقش مکمل زن نیز برای همین فیلم شد.

 

با این نامزدی گلن کلوز به سومین بازیگر تاریخ مبدل شد که برای یک نقش هم نامزد بدترین بازیگر و هم بهترین بازیگر سال شده است، پیش از این تنها ایمی اروینگ در سال ۱۹۸۳ برای «ینتل» و جیمز کوکو در سال ۱۹۸۱ برای فیلم «فقط وقتی که می خندم» این چنین رکورد عجیبی را بدست آورده بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------