روایت سینمایی «بیت کوین» به اکران آنلاین رسید/چالش‌های «سیاه‌باز»



 فیلم سینمایی  سیاه باز,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
حمید همتی کارگردان فیلم سینمایی «سیاه باز» که داستانی مرتبط با تاثیر بیت کوین بر روابط اجتماعی دارد، عنوان کرد که این فیلم قرار است به صورت اینترنتی اکران شود. 

حمید همتی کارگردان سینما در گفتگو با  مهر درباره زمان اکران اولین ساخته سینمایی خود یعنی «سیاه باز» گفت: فیلم من سرمایه گذار شخصی داشته و بر اساس تعامل سرمایه گذار و تهیه کننده کارهای مربوط به اکران فیلم انجام می‌شود. بحث پخش و اکران یک بحث سخت و پیچیده است و کرونا این فرآیند را سخت‌تر هم کرده است.

 

وی افزود: این فیلم به صورت اینترنتی اکران می‌شود. فکر می‌کنم در حال حاضر با توجه به صف طولانی اکران سینمایی بهترین بستر برای نمایش فیلم ما بسترهای آنلاین است و بیشتر مورد وثوق تهیه‌کنندگان خواهد بود.

 

همتی ادامه داد: بستر اکران اینترنتی بستر بسیار مناسبی است و در همه جای دنیا اکران آنلاین توسط سینماگران آزموده می‌شود، نمونه بارز این موضوع نتفلیکس است که بسیار هم موفق است. اینکه فیلم‌های ایرانی به محض قرار گرفتن در پلتفرم‌ها، قاچاق می‌شوند، ضعفی است که ما داریم و باید مرتفع شود وگرنه بستر آنلاین یک بستر مناسب برای نمایش آثار است.

 

وی تاکید کرد: البته به نظرم دوستان می‌توانند به راحتی این موضوع را پیگیری کنند تا فیلم‌ها به راحتی قاچاق نشوند. من معتقدم ما در این بستر نقاط ضعفی داریم که باید آنها را حل کنیم چون با قاچاق فیلم‌ها بیشتر افرادی متضرر می‌شوند که با سرمایه شخصی فیلم می‌سازند.

 

همتی اظهار کرد: ما فیلم را می‌سازیم که بازگشت سرمایه داشته باشد چون به هر حال سینما یک صنعت است که البته به عنوان یک تفریح هم کاربرد دارد قطعاً بحث تعطیلی سینماها رابطه مستقیم با تولید دارد چون وقتی تولیدی وجود نداشته باشد عوامل سینما بیکار می‌شوند و این یک ضرر بزرگ‌تر است.

 

این کارگردان توضیح داد: شرایط فعلی سینماها و البته همه‌گیری کرونا باعث شده بچه‌های سینما کمتر به تولید آثار سینمایی بپردازند از همین رو عوامل سینما یک بیکاری را تجربه می‌کنند که روی معاش آنها تأثیر می‌گذارد.

 

وی در پایان درباره داستان فیلم خود گفت: این فیلم قصه آدم‌هایی است که در زندگی شخصی دچار مشکلاتی می‌شوند ولی برای فرار از تصمیم‌گیری دست به دامان اتفاقات دیگری می‌شوند. «سیاه باز» به مساله بیت کوین هم می‌پردازد و اولین بار است که چنین مسأله‌ای در یک فیلم ایرانی مطرح می‌شود. درواقع نوع نگاه ما به بیت کوین در «سیاه باز» به این صورت بود که گفتیم چقدر می‌تواند روی روابط اجتماعی آدم‌ها تأثیر بگذارد.

 

بازیگران این فیلم عبارتند از سام قریبیان، افسانه بایگان، شاهد احمدلو، مهدی کوشکی، علی رهبری، المیرا دهقانی، حامد بیسادی، مصطفی حبیبی منش، نوید کوه فلاح، پیمان صفا، صدیقه تقی زاده و با حضور آتیلا پسیانی.

 

الهه سادات انتظار و علی قائم مقامی سرمایه گذاری این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------