پرفروش ترین های سینما آمریکا



 سینما آمریکا ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
کمپانی فیلمسازی «یونیورسال» با سه فیلم در ژانرهای اکشن، پویانمایی و وحشت، جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکا را با اقتدار فتح کرد. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرکت فیلمسازی یونیورسال پیکچرز این هفته با سریع و خشن ۹، بچه رئیس ۲: کسب و کار خانوادگی و پاکسازی ابدی، سه جایگاه اول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکا را به تسخیر خود درآورد. آخرین بار این کمپانی ۳۲ سال پیش با فیلم‌های دریای عشق، پدرومادری و کمدی عمو باک موفق به فتح همزمان هر سه رتبه اول جدول فروش شده بود. از سال ۲۰۰۵ تاکنون این اولین بار است که یک استودیوی فیلمسازی به این موفقیت دست پیدا می‌کند.

 

این هفته همزمان با تعطیلات روز استقلال در آمریکا، همانطور که انتظار می‌رفت سریع و خشن ۹، در دومین هفته اکران در سینماهای آمریکای شمالی، جایگاه خود در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌ها را حفظ کرد. نهمین قسمت از مجموعه اکشن سریع و خشن این آخر هفته در حدود بیش از ۲۴ میلیون دلار فروش کرد؛ پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز فروش هفتگی این فیلم به ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار برسد و مجموع بلیت فروشی آن در دو هفته را به ۱۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برساند. براساس برآوردها، فروش این اکشن پرطرفدار در گیشه جهانی نیز تا پایان امروز از مرز ۵۰۰ میلیون دلار خواهد گذشت.

 

سریع و خشن ۹ به کارگردانی کرت راسل و بازی وین دیزل، میشل رودریگز، جان سینا، تایریس گیبسون، هلن میرن و شارلیز ترون ماجراهای شخصیت اصلی دومینیک تورتو با بازی وین دیزل را دنبال می‌کند که با همسر و فرزندش زندگی آرامی دارد تا این که مجبور می‌شود برای نجات افرادی که بیش از هر چیزی دوستشان دارد، با گناهان گذشته خود روبرو شود.  شخصیت اصلی داستان با گروهش برای مقابله با یکی از بااستعدادترین آدمکش‌ها و ماهرترین رانندگان جهان متحد می‌شود که از قضا جیکوب (جان سینا) برادر طرد شده خود اوست. در این قسمت همچنین شاهد بازگشت شخصیت محبوب هان لو خواهیم بود که طرفداران تصور می‌کردند مدت‌ها پیش جان خود را از دست داده است. 

 

پس از سریع و خشن، انیمیشن بچه رئیس ۲: کسب و کار خانوادگی در جایگاه دوم جدول پرفروش‌ها قرار گرفته است. این انیمیشن فراتر از انتظارها ظاهر شد و اولین آخر هفته خود در سینماها را با ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش آغاز کرد و پیش‌بینی می‌شود این آمار تا پایان امروز به ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برسد. در بچه رئیس ۲، تیم و تد که حالا در مقایسه با قسمت اول بزرگ شده‌اند، قرار است به دختری به نام تینا در مقابله با یک شخصیت شرور به اسم دکتر ادوین آرمسترانگ کمک کنند. این انیمیشن اولین بار روز دوم ژوئیه (جمعه، ۱۱ تیر ۱۴۰۰) در آمریکا روی پرده رفت.

 

 گیشه آمریکا در انحصار کمپانی یونیورسال

 در جایگاه سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته نیز فیلم ترسناک پاکسازی ابدی (The Forever Purge) قرار گرفته که براساس تخمین‌ها تا پایان امروز، ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در سینماهای آمریکا فروش خواهد کرد. پاکسازی ابدی پنجمین و آخرین قسمت از مجموعه اکشن و دلهره آور پاکسازی و دنباله مستقیم پاکسازی: سال انتخابات (۲۰۱۶) است. این فیلم که به کارگردانی ارادو والریا گوت و بازی آنا د لا رگورا، تنوک هورتا، جاش لوکاس، کسیدی فریمن، لون رامبین، الخاندرو اددا و ویل پاتون ساخته شده، قرار بود ژوئیه گذشته اکران شود اما به دلیل شیوع کرونا یک سال به تعویق افتاد و دوم ژوئیه امسال (جمعه، ۱۱ تیر) روی پرده سینماها در آمریکا رفت.

 

گیشه آمریکا در انحصار کمپانی یونیورسال 

اگرچه سه فیلم سریع و خشن ۹، بچه رئیس ۲ و پاکسازی ابدی در نام استودیو یونیورسال با هم مشترک هستند اما ژانر و مخاطبان کاملا متفاوتی دارند: به عنوان نمونه تقریبا نیمی از مخاطبان بچه رئیس ۲ زیر ۱۲ سال بودند و مخاطبانی که به تماشای پاکسازی ابدی نشستند بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتند و از قومیت‌های مختلف بودند.

 

اگرچه برای کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی چندان مرسوم نیست دو فیلم بزرگ را در یک آخر هفته همزمان اکران کنند، جیم اور (Jim Orr) رئیس بخش توزیع داخلی یونیورسال، این استودیو از یک سو فرصت را برای این کار مناسب دید و از سوی دیگر در گذشته همیشه تعطیلات روز استقلال برایش خوش یمن بوده است.  

 

اور می‌گوید: این آخر هفته تنها نیم نگاهی بود به کار همیشگی ما، یعنی عرضه فیلم‌های باکیفیت و متنوع برای سینمادوستان. نتیجه کار خودش گویای همه چیز هست.

 

فیلم یک مکان ساکت: بخش دوم از کمپانی پارامونت با حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برسد، در جایگاه چهارم جدول پرفروش‌های این هفته در گیشه آمریکا قرار گرفت. این فیلم در ششمین هفته از اکران، تاکنون در مجموع ۱۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرده است. کمدی محافظ همسر هیتمن هم با ۳ میلیون فروش جایگاه پنجم این فهرست را از آن خود کرد.

 

فیلم‌های یونیورسال بیش از ۷۷ درصد فروش این آخر هفته را به خود اختصاص دادند که براساس آمار منتشر شده از موسسه کام اسکور از آغاز شیوع کرونا تاکنون، سومین هفته پرفروش سینماهای آمریکا بود. اما دوران حکمرانی یونیورسال پیکچرز بر گیشه آمریکا مدت زیادی طول نمی‌کشد چون هفته آینده فیلم موردانتظار بیوه سیاه با بازی اسکارلت جوهانسون از دیزنی و مارول روی پرده خواهد آمد، اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول پس از نزدیک به دو سال.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------