معرفی برندگان جوایز سینمای آسیا/ «دشت خاموش» با دست پر برگشت



سینمای آسیا ۲۰۲۱ ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
با معرفی برندگان جوایز سینمای آسیا ۲۰۲۱ در حالی که فیلمی از سینمای ژاپن عنوان بهترین فیلم را از آن خود کرد، جایزه بهترین فیلمبرداری به فیلم «دشت خاموش» از ایران اهدا شد. 

به گزارش مهر به نقل از سایت جایزه، پانزدهمین جوایز سینمای آسیای شب پیش برندگان خود را شناخت و جایزه بهترین فیلمبرداری را به مسعود امینی تیرانی برای فیلم «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی اهدا کرد.

 

امسال سه نامزد دیگر ایرانی در فهرست این جوایز حضور داشتند که شامل احمد بهرامی در بخش بهترین کارگردان نوظهور برای فیلم «دشت خاموش» و حسن حسندوست برای تدوین و روح الله زمانی برای بهترین بازیگر از فیلم «خورشید» بودند.

 

در این مراسم فیلم ژاپنی به کارگردانی کیوشی کوروساوا با عنوان «همسر جاسوس» که درامی درباره جنگ جهانی دوم است موفق به کسب ۳ جایزه شد و در حالی که به عنوان بهترین فیلم شناخته شد، جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی یو آ-اوی و بهترین طراحی صحنه را از آن خود کرد.

 

جایزه بهترین کارگردانی به ژنگ ییمو برای فیلم جدید وی «یک ثانیه» اهدا و از فیلم به عنوان نامه‌ای عاشفانه خطاب به سینما از ورای رویدادهای انقلاب فرهنگی چین یاد شد.

 

جایزه بهترین کارگردان نوظهور به هونگ اوی-جئونگ سازنده «صدای سکوت» از کره جنوبی رسید. یو آه-این بازیگر کره‌ای این فیلم که اجرایی بدون دیالوگ ارایه کرده نیز بهترین بازیگر مرد شناخته شد.

 

جایزه بهترین فیلمنامه به چایتانیا تامهانه برای درام موزیکال «مرید» از هند رسید و جایزه بهترین تدوین به لی یونگ یی برای فیلم «صخره نوردان» از چین اهدا شد.

 

سینمای هنگ کنگ نیز ۳ جایزه دریافت کرد که شامل ۲ جایزه تکنیکی برای «لیمبو» تریلر جنایی سیاه و سفید در بخش بهترین تدوین صدا و طراحی تولید بود و «راهی که به رقص ادامه دادیم» نیز بهترین موسیقی متن فیلم را دریافت کرد.

 

سال پیش این جوایز به صورت آنلاین اهدا شدند و «انگل» عنوان بهترین فیلم را دریافت کرده بود اما امسال این جوایز به صورت فیزیکی در آستانه شروع جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان اهدا شدند؛ هرچند بسیاری از برندگان سخنرانی دریافت جایزه خود را به صورت ویدیویی و تله کنفرانس انجام دادند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------