التهاب قیمت مرغ در بازار/ نرخ هر کیلو مرغ به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت مرغ
عضو اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش نرخ مرغ خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۸۰۰ تا ۸ هزار و ۹۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۸۰۰ تا ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

 

وی افزود: با توجه به کشش بازار، قیمت هر کیلو مرغ زنده نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۰۰ تومان افزایش یافته است.

 

حجت ادامه داد: بنابر جدول ستاد تنظیم بازار، قیمت تمام شده محصولات تغییر کرده که با این وجود فروش با نرخ‌های فعلی بیانگر ضرر و زیان مرغدار است که امیدواریم با کشش بازار، هزینه‌های تولید جبران شود.

 

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه شرایط جوی و شیوع ویروس کرونا تاثیر مستقیمی در قیمت مرغ نداشته است، بیان کرد: با توجه به کشش بازار انتظار بر آن بود که با افزایش قیمت مواجه شویم تا هزینه تولید پوشش داده شود.

 

وی متوسط قیمت فعلی هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا برای جوجه ریزی، قیمت جوجه یکروزه به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار رسیده است.

 

بازار نهاده دامی آشفته است

این مقام مسئول از کمبود نهاده دامی در بازار خبر داد و گفت: طی یک هفته اخیر با کمبود ارسال نهاده دامی از بنادر مواجه هستیم، در حالیکه انتظار برآن بود که در پیک مصرف نهاده‌های دامی، پشتیبانی امور دام در توزیع نهاده‌های دامی فعال‌تر می‌شد که متاسفانه این امر رخ نداده است.

 

به گفته وی، سهمیه اعلامی پشتیبانی امور دام از میزان اعلامی ماه‌های اخید کمتر است، در حالیکه انتظار می‌رفت طی ماه‌های دی و بهمن با هماهنگی بیشتر وزارت جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام توزیع بیشتری صورت می‌گرفت که متاسفانه این امر اتفاق نیفتاده است.

 

حجت با تاکید بر مدیریت پشتیبانی امور دام بر توزیع نهاده دامی بیان کرد: اگرچه پشتیبانی امور دام تا پایان بهمن مدیریت مناسبی در توزیع نهاده داشت، از این رو انتظار می‌رود که در هفته‌های آتی برای تثبیت قیمت نهاده در بازار مدیریت مناسبی صورت گیرد، در غیر این صورت نامطلوب بودن شرایط بازار و خرید نهاده از بازار آزاد به ضرر و زیان تولیدکننده تمام می‌شود.

 

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آما ه به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

 

این مقام مسئول عرضه مرغ با نرخ ۲۰ هزار تومان در ایام شب عید را تکذیب کرد و گفت: با وجود جوجه ریزی ۱۳۰ میلیون قطعه در دی و ۱۴۰ میلیون قطعه در بهمن، دیگر همانند سال‌های گذشته افزایش قیمت نخواهیم داشت و در صورت ازدیاد تقاضا حداکثر قیمت مرغ ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه نیازی به عرضه مرغ منجمد در بازار شب عید نیست، بیان کرد: اگر پشتیبانی امور دام بخواهد مرغ‌های ذخیره شده در سردخانه‌ها در بازار شب عید تزریق کند، این امر با توجه به حجم تولید تیر خلاصی برای صنعت مرغداری کشور محسوب می‌شود چرا که مرغ گرم به میزان کافی در بازار وجود دارد.

 

وی افزود: اگر قیمت مرغ در ایام پایانی سال به بالای ۱۶ هزار تومان برسد، شرکت پشتیبانی امور دام به منظور حمایت از تولید کننده باید اقدام به عرضه مرغ منجمد در بازار کند، در غیر این صورت باید مازاد تولید را به بازار‌های هدف صادر کند.

 

 شیوع ویروس کرونا اثر منفی در قیمت مرغ نخواهد داشت

این مقام‌مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا بر بازار مرغ تصریح کرد: واقعیت امر آن است که ویروس کرونا بر بازار‌های محل تجمع برای خرید شب عید به دنبال توصیه‌های صورت گرفته تا حدی اثر گذار است، اما در بحث مواد غذایی بویژه گوشت سفید تاثیر منفی ندارد و تنها ممکن است بنابر توصیه‌های صورت گرفته مبنی بر مصرف گوشت سفید و ازدیاد تقاضا برای خرید، قیمت افزایش یابد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------