آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

اتحادیه میوه و سبزی تهران: قیمت‌ها افسار گسیخته‌اند



اخبار,اخبار اقتصادی
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به افزایش قیمت بی‌رویه چند قلم محصولات کشاورزی در پی شیوع بیماری کرونا، گفت: پیشنهاد تعیین قیمت مصوب برای زنجیبل، سیر و لیمو ترش داده‌ایم.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایلنا علت افزایش افسار گسیخته قیمت این محصولات را افزایش تقاضای مصرف در پی شیوع بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: زنجبیل، سیر و لیموترش به پر متقاضی‌ترین محصولات کشاورزی این روزها تبدیل شده‌اند.

 

وی ادامه داد: افزایش تقاضا موجب شد تا شاهد افزایش بی‌رویه قیمت آن‌ها در سطح بازار باشیم.

 

به گفته کارگر؛ امروز هر کیلوگرم زنجیبل برای خرده فروشی‌ها 90 هزار تومان، هر کیلوگرم سیر 35 تا 40 هزار تومان و هر کیلوگرم لیموترش 41 هزار تومان فاکتور می‌شود.

 

وی اضافه کرد: خرده فروشی‌ها اجازه دارند هر یک از محصولات را با افزودن 35 درصد سود به مصرف کننده برسانند.

 

کارگر با تاکید بر اینکه کنترل قیمت باید از عمده فروشی‌ها انجام شود، اظهار کرد: منطق عمده فروشی‌ها برای افزایش قیمت افزایش تقاضا است در حالی که این امر با توجه به موجودی بازار و شرایط حاکم بر جامعه قابل پذیرش نیست، ضمن اینکه به نظر می‌رسد نظارت بر عمده فروشی‌ها بسیار ضعیف صورت می‌گیرد.

 

وی از پیشنهاد تعیین قیمت مصوب برای زنجیبل، سیر و لیمو ترش خبر داد و گفت: منصفانه نیست در شرایطی که مردم به توصیه اطباء برای در امان ماندن از بیماری به مصرف این محصولات روی آورده‌اند گران فروشی شود.

 

کارگر از رسانه‌ها و افکار عمومی خواست تا با مطالبه‌گری پیگیر تعیین قیمت مصوب برای زنجبیل، سیر و لیموترش و دیگر محصولات کشاورزی پر مصرف این روزها شوند.

 

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پاسخ به این پرسش که مرکز آمار از افزایش 46.2 درصدی پیاز در یک‌ماه‌ اخیر خبر داده است، علت افزایش قیمت این محصول چیست، گفت: افزایش قیمت مطرح شده درباره پیاز و سایر محصولات سبزی و صیفی مربوط به یک‌ماه پیش و زمان سیل خوزستان است که ورودی پیاز به بازار کاهش یافت، از دو هفته پیش قیمت‌ این محصولات روندی کاهشی داشته است.

 

کارگر قیمت عمده روز هر کیلوگرم پیاز زرد را 6 هزار و 500 تومان و هر کیلوگرم پیاز قرمز را 9 هزار و 300 تومان عنوان کرد.

 

چند روز پیش اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از افزایش قیمت ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصدی برخی محصول کشاورزی که به اعتقاد مردم جنبه دارویی دارند، خبر داده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------