قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۱۶



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت جهانی نفت
با وجود تصمیم اوپک برای کاهش ۱.۵ میلیون بشکه ای عرضه جهانی نفت قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۸ سنت معادل ۰.۹۶ درصد کاهش به ۴۹ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی‌ها در مورد تقاضای نفت جهانی و کاهش رشد اقتصادی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌ها از عدم موافقت تولید کنندگان غیراوپکی با کاهش بیشتر تولید نفت بالا گرفته است، قیمت نفت امروز شاهد افت حدوداً یک‌درصدی بود.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 48 سنت معادل 0.96 درصد کاهش به 49 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 38 سنت معادل 0.83 درصد کاهش به 45 دلار و 52 سنت رسید.

 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه گروه اوپک پلاس را برای کاهش 1.5 میلیون بشکه دیگر از تولید نفت خود تا پایان سال 2020 تحت فشار قرار داد. این اقدام در آستانه نشست روز جمعه گروه اوپک پلاس در وین صورت گرفت.

 

به‌گفته وزرای نفت عضو اوپک، انتظار می‌رفت دولت‌های غیراوپکی با کاهش 500 هزار بشکه‌ای تولید موافقت کنند، اما روسیه و قزاقستان گفته‌اند هنوز با کاهش بیشتر تولید موافقت نکرده‌اند و این مسئله ریسک شکست همکاری‌ها برای تقویت قیمت نفت را که از سال 2016 بین اوپک و متحدانش شکل گرفته بیشتر کرده است.

 

برخی تحلیلگران انتظار دارند مسکو در نهایت با کاهش بیشتر تولید نفت موافقت کند.

 

مؤسسه آربی‌سی کپیتال مارکتس در یادداشتی نوشت: «اگر مسکو نه بگوید کل اتحاد با اوپک از هم خواهد پاشید و به‌همراه آن هرگونه توافق جدید تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه و همچنین نفوذ استراتژیکی که مسکو از طریق مشارکت در توافق کاهش تولید به دست آورده از میان خواهد رفت... رایزنی‌های سطح بالایی بین مسکو، ریاض و ابوظبی برای رسیدن به توافق در جریان خواهد بود.»

 

بانک آمریکایی گلدمن ساکس گفته، حتی اگر توافق بر سر کاهش بیشتر تولید به ثمر برسد، اوپک پلاس قادر به جلوگیری از بروز مازاد عرضه در بازار در سه‌ماهه دوم سال و کاهش بیشتر قیمت‌ها در هفته‌های آینده نخواهد بود. این بانک قیمت نفت برنت را برای ماه آوریل 45 دلار پیش‌بینی کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------