آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

بانک‌های خصوصی شیفت شدند



اخبار,اخبار اقتصادی,ساعت کاری بانک های خصوصی
با توافق صورت گرفته، ساعت کار بانک‌ها محدودتر شده و از جمله بانک‌های خصوصی از فردا تا ۱۶ فروردین ماه به صورت کشیک فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در مدت گذشته با توجه به مشکلاتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شد ساعت کاری ادارات و به دنبال آن بانک‌ها با تغییراتی همراه بوده است،   در عین حال که بانک مرکزی برای کاهش ورود مردم به شعب تمهیداتی را در نظر گرفت که از جمله آن افزایش سقف برداشت از خودپردازها از ۲۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار تومان و همچنین کارت به کارت از سه میلیون به ۱۰ میلیون تومان بوده است.

 

اما به تازگی تغییرات دیگری نیز در خدمات بانکها ایجاد شده است که در همین رابطه جمشیدی - دبیر کانون بانکهای خصوصی - به ایسنا گفت: بانکهای خصوصی از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین به صورت کشیک فعالیت می کنند؛ به طوری که ساعت کاری  از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ در ایام غیر تعطیل و از ۹ تا ۱۲:۳۰ در بقیه ایام خواهد بود.

 

وی توضیح داد: طبق این توافق ضروری است برای جلوگیری از توقف واردات و صادرات کشور و انجام سایر تعاملات خارجی و مبادلات واحدهای ارزی ستادی و اجرایی مربوطه را تجهیز و عملیاتی کنند. همچنین حوزه‌های فناوری اطلاعات و پشتیبانی کشیک نیز به گونه‌ای اقدام کنند تا کشیک مورد نیاز برای خدمات ۲۴ ساعته الکترونیک و سایر خدمات ضروری برقرار باشد.

 

 دبیر کانون بانکهای خصوصی با اشاره به دیگر خدمات جدید بانکی گفت: در تازه‌ترین تغییرات ایجاد شده دریافت کارت هدیه از ۵۰۰ هزار تومان به دو میلیون تومان افزایش یافته که برای  جلوگیری از جابجایی فیزیکی پول نقد اعمال شد.

 

به گفته وی، پرداخت وجوه نقد به وسیله خودپردازها در سقف‌های قبلی ادامه پیدا می‌کند و حداکثر وجه نقد قابل دریافت ۵۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که بانک‌ها موظف هستند ساز و کار تامین نقدینگی را بدون وقفه انجام دهند.

 

اما درباره وضعیت شیفت بانکهای دولتی و یا تغییر ساعت فعالیت آنها فعلا اطلاعی در دست نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------