افزایش 2 درصدی نرخ تورم در فروردین‌ماه 99



اخبار,اخبار اقتصادی,افزایش تورم در فروردین 99
مرکز آمار ایران اعلام کرد: در فروردین ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۲۰۴،۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مرکز آمار ایران، در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های کردستان و کهگیلویه و بویر احمد با ۳.۸ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ۱.۱ درصد افزایش است.

 

بر اساس این گزارش، درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۱۹.۸ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (۲۷.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (۱۴.۰ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ۱۳۹۹ برای خانوارهای کشور به عدد ۳۲.۲ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۳۹.۰ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (۲۸.۵ درصد) است.

 

خانوارهای شهری

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در فروردین ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۲۰۳،۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳.۷ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ۰.۱ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۲۰.۲ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (۲۶.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (۱۳.۷ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ۱۳۹۹ برای خانوارهای شهری به عدد ۳۱.۹ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۳۸.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (۲۷.۱ درصد) است.

 

خانوارهای روستایی

مرکز آمار ایران همچنین اعلام کرد: در فروردین ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (۱۰۰=۱۳۹۵) عدد ۲۱۲،۶ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌های خراسان جنوبی و کرمانشاه با ۵.۰ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اصفهان با ۰.۸ درصد افزایش است.

 

بر اساس این گزارش، درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۱۸.۱ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (۲۹.۰ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (۱۱.۵ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ۱۳۹۹ برای خانوارهای روستایی به عدد ۳۳.۹ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۴۱.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (۲۹.۰ درصد) است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------