آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

یک مسئول: مردمی که گوشت 100 هزار تومانی می خرند، مرغ گران‌تر را هم می توانند بخرند!



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت مرغ
دبیر کانون مرغ‌داران گوشتی کشور درباره افزایش قیمت ارز دولتی باعث کاهش قدرت خرید مردم منجر شود گفت: مردم چطور گوشت بیش از 100 هزار تومان را می خرند مرغ را نیز می توانند بخرند.

پرویز فروغی دبیر کانون مرغ‌داران گوشتی کشور در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: در حال حاضر واردات نهاده های دامی با ارز 4200 تومانی به نام ما ولی به کام عده ای دیگر است.

 

وی با اشاره به اینکه در صورتی که ارز دولتی برداشته شود تکلیف تولید کنندگان مشخص می شود افزود: اگر نهاده ها به هر قیمت وارد شود، قیمت مرغ نیز بر اساس آن تعیین خواهد شد و بحث های ما با سازمان حمایت برای تعیین قیمت مرغ تمام می شود.

 

دبیر کانون مرغ‌داران گوشتی کشور ادامه داد: البته این شرایط باعث کمبود نقدینگی مرغداران خواهد شد و لازم است که بانک ها و دولت به مرغداران برای  افزایش و تامین نقدینگی کمک کنند.

 

وی تصریح کرد: تک نرخی شدن ارز در اقتصاد ایران، تصمیم درستی است که باید بسیار زودتر از این اجرا می شد.

 

فروغی درباره اینکه این تصمیم ممکن است به کاهش قدرت خرید مردم منجر شود گفت: مردم چطور گوشت بیش از 100 هزار تومان را می خرند مرغ را نیز می توانند بخرند.

 

وی اظهار داشت: در ابتدا ممکن است بازار به افزایش قیمت مرغ واکنش نشان دهد و میزان مصرف آن در میان مردم کاهش یابد اما به هر حال باید پروتیئن مورد نیاز مردم تامین گردد.

 

فروغی گفت: حذف ارز دولتی برای واردات نهاده های دامی ممکن است باعث کاهش فروش مرغداران شود اما با توجه به اینکه این نرخ ارز عملا به شکل درستی به دست مرغداران نمی رسید حذف آن قابل قبول است.

 

وی اظهار داشت: نهاده های وارداتی با ارز دولتی دست دلالان قرار دارد و سود  آن را این دسته سوء استفاده کنندگان می برند اما به نام صنعت مرغ تمام می شود.

 

دبیر کانون مرغ‌داران گوشتی کشور در واکنش به اینکه با ارز 17500 تومانی قیمت یک کیلوگرم مرغ چقدر خواهد شد، گفت: هنوز این رقم محاسبه نشده است؛ اما باید توجه داشت که در حال حاضر نیز تنها بخشی از نهاده های دامی با ارز دولتی تامین می شود و مابقی هزینه های تولید به صورت آزاد  تامین می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------