آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

فرایند صدور چک تغییر کرد



دسته چک,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی
یک مقام مسئول در بانک مرکزی اعلام کرد: در قانون جدید چک، فرایند صدور چک و نیز شرایط دریافت دسته چک تغییر کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بانک مرکزی، آمنه نادعلی زاده، سخنگوی اجرایی قانون جدید چک، گفت: رنگ این چک‌ها صورتی و بنفش رنگ است و عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است.» بر روی آن درج شده است.

 

او افزود: برای تخصیص دسته چک‌های جدید به متقاضی آن‌ها، فرد نباید چک برگشتی و احکام قضائی مانند ورشکستگی و بدهی و ... داشته باشد.

 

به گفته نادعلی، شرایط صدور چک نیز تغییر کرده است. به این معنا که مشتری دسته چکی را که از بانک دریافت می‌کند، برای صدور، ضمن تکمیل فیزیک چک، باید اطلاعات مربوط به «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» را نیز در سامانه صیاد ثبت کند.

 

او گفت: از طرفی گیرنده چک نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کرده و ضمن استعلام موارد، اطلاعاتی را که در سامانه صیاد ثبت شده، با اطلاعات مندرج در برگه چک مقایسه و در صورتی که مشکلی نداشت، مراتب تأیید خود را اعلام کند.

 

این مقام مسئول افزود: چک‌های جدید نباید در وجه حامل صادر شوند،و نام گیرنده باید در متن چک درج و کدملی او نیز در سامانه صیاد ثبت شود؛ ضمن اینکه در انتقال چک نیز، گیرنده چک برای انتقال آن به نفر دیگر، باید به سامانه صیاد مراجعه و کدملی گیرنده جدید را در این سامانه ثبت کند.

 

او در پایان گفت: گیرنده جدید نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کند و از صحت کدملی خود که در این سامانه درج شده، اطمینان حاصل و سپس چک را تأیید و دریافت کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------