آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

اتحادیه دامداران: کشور در ماه‌های آینده با کمبود شدید دام و گوشت مواجه می‌شود



کمبود دام و گوشت در کشور،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به کشتار گسترده بره‌ها، گفت: بین سه تا 6 ماه آینده با کمبود شدید در حوزه عرضه دام و گوشت مواجه می‌شویم.

به گزارش مهر، مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور با اشاره به کشتار گسترده بره‌ها و دام‌های مولد در کشور، گفت: خشکسالی منجر به فقر شدید مراتع و کمبود علوفه شده و این مسأله در کنار گرانی نهاده‌های دامی، تأمین خوراک برای دام‌ها را بسیار دشوار کرده است.

 

وی قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوشت گوسفند زنده را برای دامداران ٨٠ هزار تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حداکثر قیمتی که گوسفند را از دامداران می خرند، کیلویی ۵٠ هزار تومان است.

 

عالی با اشاره به اینکه کشتار گسترده بره‌ها منجر به این شده که عرضه دام در حال حاضر مناسب باشد، گفت: در سه تا شش ماه آینده ما در این زمینه به مشکل برمی‌خوریم و با کمبود شدید مواجه خواهیم شد.

 

این فعال بخش خصوصی درباره اینکه چه راهکاری برای برون رفت از شرایط فعلی وجود دارد؟، تصریح کرد: دولتمردان باید از خواب بیدار شوند، هم اکنون دولت روزهای آخر خود را سپری می‌کند و کسی کاری انجام نمی‌دهد و همه چیز را به دولت بعد حواله می‌کنند.

 

عالی درباره اینکه آیا فکر می‌کنید دولت بعد بتواند همه چالش‌های موجود را ساماندهی کند؟، افزود: این کار بسیار دشواری است که انجام آن به راحتی امکان پذیر نیست مگر آنکه همه دست به دست هم بدهند و اراده کنند که از این وضعیت خارج شویم در این صورت احتمالاً بتوانیم شرایط فعلی را پشت سر بگذاریم.

 

وی تاکید کرد: شرایط به گونه‌ای شده که دیگر باید برای نجات کشور کاری کرد، وضعیت بد اقتصادی گریبان تولیدکنندگان و مردم را گرفته و همه باید با هم برای برون رفت از وضعیت فعلی همکاری کنند، در غیر این صورت عواقب سنگینی در انتظار همه ما خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------