آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

هک شدن تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین در اصفهان/ ازسرگیری سوخت‌رسانی ۴۳ جایگاه در استان تهران



هک شدن پمپ بنزین های اصفهان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
تعدادی از تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین‌های اصفهان امروز هک و مطالب غیر اخلاقی روی آن درج شد.

به گزارش مهر، تعدادی از تابلوهای شهری اصفهان و همچنین تابلوهای جایگاه‌های سوخت در این استان امروز به دلیل هک شدن سراسری مطالب غیر اخلاقی را منتشر کرد.

 

فعالیت برخی از جایگاه‌های سوخت در اصفهان تا اطلاع ثانوی لغو شد

در این ارتباط بهمن علیپور، سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر این ایراد را سراسری دانست و گفت: این اقدام به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت اتفاق افتاده است و از این رو بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال حاضر سوخت گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده است و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است.

 

وی افزود: تا رفع مشکل فنی ادامه فعالیت برخی از جایگاه‌های استان امکان ندارد.

 

سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان تاکید کرد: در خصوص تأمین بنزین و نفت گاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز تکذیب می‌شود و باید توجه داشت شرایط تابلوها در اصفهان بسیار بهتر از دیگر شهرهای کشور است.

 

در حال بررسی چرایی هک شدن تابلوهای شهری هستیم

همچنین سید علی معرک نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال بررسی این موضوع در اصفهان هستیم، اظهار داشت: اطلاعات تکمیلی را تا ساعاتی دیگر در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

 

هنوز شکایتی به پلیس فتا اعلام نشده است

سرهنگ جواد درستکار، رئیس مرکز اطلاع رسانی فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز به خبرنگار مهر گفت: برای بررسی این موضوع باید نهادهای مسئول از جمله شهرداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به پلیس فتا اعلام شکایت کنند تا این موضوع در دست بررسی قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: تا کنون در این زمینه اعلام شکایتی نشده است.

 

***

 

ازسرگیری سوخت‌رسانی ۴۳ جایگاه در استان تهران

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تهران، هم‌اکنون ۴۳ جایگاه در استان تهران امکان توزیع سوخت را دارند و مشکل عرضه سوخت در جایگاه‌ها تا ساعات آینده برطرف می‌شود.

 

فاطمه کاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که اکنون جایگاه‌های ۱۱۰ و ۱۵۵ در ناحیه مرکزی، جایگاه‌های ۲۷۶ – ۱۹۶ در ناحیه شمال، جایگاه‌های ۱۶۶ – ۱۰۲ در ناحیه جنوب، جایگاه بخششی در ناحیه شرق و جایگاه‌های پردیسان، پردیس، کوثر و ۲۲۴-۲۸۵ در ناحبه غرب فعال هستند، اظهار کرد: در تلاش هستیم که در ساعات آینده تعداد این جایگاه‌ها را افزایش دهیم.

 

وی افزود: همچنین در غرب تهران جایگاه‌های ۱۳۶-۲۳۰ – ۲۳۶ – ۱۷۷، اسلامشهر، جایگاه نماز، پاکدشت، انقلاب، کوروش، رباط کریم، جایگاه مهستان، تختی، رباط کریم، پرند، دهقانی، چمران، پادنا، نگارستان و سالور فعال هستند. در ورامین جایگاه‌های پوینیک، فیروزکوه، جایگاه داخل شهر، دماوند، چنار غرب، فیروزان، موسوی و در شهریار جایگاه‌های مروارید، طالبی، شهرداری، ملارد، پاسارگاد و سمینی فعال هستند. در ری نیز جایگاه‌های ۱۷۵، ۱۰۵، ۱۶۲ و ۲۵۱ فعال هستند و در مجموع ۴۳ جایگاه در  استان تهران فعال شده‌اند.

 

مجموع جایگاه‌های فعال عرضه سوخت کشور  به تفکیک استانها نیز بدین شرح است: آذربایجان شرقی ۴۸ جایگاه، کرمانشاه  ۲۵ جایگاه، تربت حیدریه  ۱۲ جایگاه، هرمزگان ۱۶ جایگاه،  مرکزی ۱۲ جایگاه، کهکیلویه ۱۵ جایگاه، چابهار ۴ جایگاه، زاهدان۴ جایگاه، مازندران ۷ جایگاه، خراسان رضوی ۱۶ جایگاه، همدان ۱۵ جایگاه، چالوس ۸ جایگاه، اصفهان ۳۵ جایگاه، کرمان  ۲۸ جایگاه، گیلان ۱۵۱۵ جایگاه،  قزوین ۱۹ جایگاه، البرز ۱۳ جایگاه، خراسان شمالی ۴ جایگاه، ایلام ۶ جایگاه، اردبیل ۲۱ جایگاه، اهواز ۲۰ جایگاه، خراسان جنوبی ۱۵ جایگاه، سبزوار جایگاه، قم ۱۰ جایگاه و آذربایجان غربی ۲۳ جایگاه فعال هستند.

 

مشکل عرضه سوخت در جایگاه‌ها تا ساعات آینده برطرف می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هم اعلام کرد: مشکل عرضه سوخت در همه جایگاه‌ها به‌صورت دستی در حال برطرف شدن است و تا چند ساعت آینده این مشکل در سراسر جایگاه‌های عرضه سوخت کشور برطرف می‌شود.

 

جلیل سالاری در گفت و گویی تلویزیونی، اظهار کرد: مشکل در سامانه اختلال ارتباطی به وجود آمده میان سامانه‌های جایگاه‌های عرضه سوخت با سامانه مرکزی پدید آمده که این چالش در حال بررسی و رفع است.

 

وی تاکید کرد: برای رفع این مشکل به‌صورت دستی در حال اقدام هستیم و سیستم آفلاین داخل جایگاه‌ها عرضه سوخت را با نصب نرم‌افزار فعال می‌کنیم و ارتباط بین ترمینال و مرکز در بعضی از جایگاه‌ها برقرار شد.

 

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: هم‌اکنون امکان سوخت‌گیری در حدود ۱۵ جایگاه عرضه سوخت در شهر تهران فراهم شده است و در استان‌ها نیز به همین ترتیب عمل کرده‌ایم.

 

سالاری تأکید کرد: کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حال اعزام به جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور هستند و به‌تدریج، به تعداد جایگاه‌های عملیاتی افزوده می‌شود.

 

احتمال حمله سایبری در حال بررسی است

وی در واکنش به مطرح شدن گزینه حمله سایبری در بعضی از رسانه‌ها گفت: این مورد هم‌اکنون در حال بررسی است که ببینیم آیا مشکل نرم‌افزاری یا حمله سایبری بوده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر این که تا چند ساعت آینده سامانه فعال شده و مشکل عرضه سوخت در سراسر جایگاه‌های عرضه سوخت رفع می‌شود، گفت: هم‌اکنون به لحاظ جابجایی و انتقال فرآورده در کشور مشکلی وجود ندارد و ذخیره‌سازی‌های فرآورده به مقدار کافی وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------