آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا

فردا یکشنبه (دوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نوزدهمین حراج شمش طلا برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا؛ طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران،…

رستم قاسمی: 10 میلیون مسکن جدید در کشور نیاز داریم



رستم قاسمی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن از نیازهای اصلی مردم است، گفت: براساس برآورد اولیه نزدیک به ۱۰ میلیون واحد مسکونی جدید در کشور نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی غروب جمعه در جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه راه و شهرسازی استان گیلان گفت: نیازهای مسکن در ثبت نام  طرح های مسکن خودش را نشان داده است.

 

وی اظهار داشت: جوانانی داریم که به علت معیشت و مسکن ازدواج نکردند؛ ضمن اینکه ۶ تا هفت میلیون نفر در کشور مسکن ندارند که این آمار خودش را در ثبت نام ها نشان می‌دهد.

 

وزیر راه و شهرسازی به مشکلات کمبود زمین در استان‌های شمالی برای ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که این مشکل را رفع کنیم و برای تحقق آن اقدام جدی و یک کار جهادی صورت بگیرد.

 

قاسمی بزرگ ترین چالش مسکن سازی را محدودیت زمین اشاره کرد و افزود:باید در در ۲ مرحله چهار میلیون واحد طی چهار سال بسازیم.

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به  اینکه برای تامین منابع اعتباری پروژه های راه و شهرسازی ۲ تبصره را پیگیری می کنیم، گفت: باید یک سری از درآمدها را از فروش زمین‌های تحت تملک راه و شهرسازی و همچنین زمین های با کاربری‌های تجاری و خاص که به استان کمک می کند، استفاده و درآمدهای استان را باید برای استان هزینه کنیم

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بزرگ بودن مجموعه راه و شهرسازی، بخش حمل و نقل را به دلیل زیر ساخت‌ها دارای مشکلاتی جدی خواند و گفت: در بخش هوایی و ریلی به دلیل وصل نبودن کریدورهای اصلی کشور و ناوگان بسیار قدیمی و فرسوده در بخش حمل و نقل مشکلات جدی داریم.

 

راه آهن رشت -کاسپین، ، چهارخطه کردن محور انزلی=رضوانشهر ،کنارگذر انزلی، و پروژه های بنادر و دریانوردی از جمله بازدیدهای وزیر راه و شهر سازی بود که امروز  در سفر رییس جمهوری به گیلان هم آه شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------