معاون وزیر اقتصاد: نان سهمیه‌ بندی نمی‌شود/ اعلام روش پرداخت یارانه نان



سهمیه بندی نان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: آرد برای تهیه نان سنتی در نانوائی‌ها همچنان یارانه می‌گیرد.

به گزارش ایلنا،‌ هادی سبحانیان درباره قیمت نان سنتی گفت: قصه نان با سایر کالا‌ها متفاوت است. آرد برای تهیه نان سنتی همچنان با یارانه عرضه می‌شود.

 

وی ادامه داد: سیاست دولت این است که قیمت نان سنتی نه تنها افزایش قیمتی نداشته باشد، بلکه با همان کیفیت، ۱۰ درصد ارزان‌تر به دست مردم برسد.

 

به گفته معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، قرار نیست نان سهمیه‌ای شود، صرفا آردی که تبدیل به نان می‌شود یارانه دریافت خواهد کرد و جلوی قاچاق آرد گرفته خواهد شد.

 

 ***

 

روش پرداخت یارانه نان مشخص شد

مهران محرمیان معاون فناوری های وزارت بانک مرکزی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

 

یارانه آرد چگونه به نانوا پرداخت می شود؟

با توجه به شمولیت خوبی که شبکه پرداخت دارد، مردم برای خرید های خرد و کلان از شبکه بانکی استفاده می کنند. ما زیرساختی را با همکارانمان در بانک مرکزی با همکاری وزارتخانه ها مختلف طراحی کرده ایم، به این ترتیب که وقتی خریدی انجام می‌شود با حالت عادی تفاوتی حاصل نمی‌شود.

 

اگر خریدی ایجاد شود که بر کالاهای اساسی یارانه به آنها تعلق می گیرد، در مرکز چک می‌شود که آیا آن شخص یارانه دارد یا خیر و طبیعتاً یک بخشی از هزینه از حساب شخصی کسر می‌شود و بخشی هم از حساب یارانه که برای این کار اختصاص داده شده است.

 

۱۵۱۵ دستگاه های پز در نانوایی های استان زنجان موجود است که در این طرح استفاده خواهد شد.

 

برای اجرای پایلوت کارهای زیادی انجام شده است. از همکارانم در شرکت های پرداخت شکر می کنم که در این مدت با ما همکاری کردند و زیرساخت شبکه پرداخت را مجهز کردند. ما آمادگی داریم به محض اینکه اشکالات احتمالی برطرف شد، در کل کشور کار را عملیاتی کنیم.

 

آیا شبکه پرداخت کشور قدرت پردازش تعداد تراکنش های بالا در لحظه را دارد؟

شبکه پرداخت کشور قدرت پردازش تعداد تراکنش های بالا را در لحظه را دارد، به آن اندازه‌ای که این تراکنش‌ها به آن اضافه می‌کنند تراکنش جدیدی نخواهد بود اما در مرکز تراکنش ها افزایش خواهد یافت اما به معنای افزایش بار شدید بر روی شبکه نیست، بنابراین تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

 

آیا نیازی به افتتاح حساب جدید بانکی است؟

نیازی به کارت جدید و افتتاح حساب مجدد برای خرید یارانه‌ای نیست. هیچ کارت جدید و افتتاح حساب مجدد نیاز نیست صورت گیرد. هماهنگی‌های لازم با وزارت ارتباطات انجام خواهد شد تا مشکل نانوایی‌هایی که دسترسی ضعیف ارتباطی دارند، برطرف شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------