آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

تدوام نابسامانی در بازار مرغ/ مرغ کامل نداریم، قطعه بندی شده بخرید



افزایش قیمت مرغ,اخبار امروز,اخبار جدید
افزایش قیمت مرغ تا ۳۵ هزار تومان و کاهش عرضه مرغ کامل در خرده فروشی ها این سوال را در ذهن ایجاد می کند که تا کی قرار است مصرف کنندگان چوب بی برنامگی، بی تدبیری مسئولان مربوطه و پاسکاری مسئولیت ها میان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت را بخورند؟

به گزارش ایسنا، حدود دو هفته ای می شود که عرضه مرغ گرم آماده طبخ به صورت کامل با قیمت مصوب  هرکیلو۲۴هزار و۹۰۰ تومان در خرده فروشی ها کم و محدود شده و قیمت آن برای مصرف کنندگان در مناطق مختلف تهران به ۳۰ تا ۳۵ هزارتومان رسیده است.

 

اخیرا اما عرضه مرغ کامل ۳۰ هزارتومانی هم با چالش های بسیاری همراه شده؛ به طوری که در بازدید میدانی ایسنا از چندین مغازه فروش محصولات پروتئینی مشخص شد که فروشندگان به خریداران می گویند یا برای خرید مرغ کامل روزهای بعد مراجعه کنند یا مرغ های قطعه بندی شده خریداری کنند.

 

در این بازدید میدانی تعدادی از خریداران به ایسنا گفتند برای خرید یک کیلو مرغ چندین روز است که مراجعه می کنند اما هر سری با دست خالی باز می گردند.

 

با این وجود اما وزارت جهاد کشاورزی مدعی است که کمبودی در تولید مرغ وجود ندارد و حتی بیش از نیاز مصرفی کشور مرغ تولید شده و چندی پیش نیز سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به ایسنا گفت که وزارت جهادکشاورزی وظیفه تولید و تامین مرغ را بر عهده دارد و نظارت بر بازار و برخورد با گرانفروشی وظایف سایر دستگاه های مربوطه  از جمله سازمان صمت، سازمان حمایت، تعزیرات و اتاق های بازرگانی استان ها است.

 

با این حال اما وزارت صنعت، معدن و تجارت از زمان تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ در ابتدای سال جاری هیچ اظهار نظری در رابطه با قیمت مرغ نکرده و پاسخش این است که قرارگاه ساماندهی مرغ مسئول تامین و توزیع این کالاست؛ بنابراین این وزارتخانه مسوولیتی در این رابطه ندارد که بخواهد اظهارنظر کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------