آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

همتی: روند قیمت‌ها در بازار و سیاست تعیین دستوری قیمت‌ها و ارز هر کدام راه خود را می‌روند؛ هنوز هم رشد پایه پولی تورم زا نیست؟



همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

انتخاب | عبدالناصر همتی، رییس کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به گزارش جدید مرکز آمار نوشت: گزارش آبان مرکز آمار تایید می‌کند که تورم سالانه چند ماه است که در محدوده ۴۵ درصد در جا می‌زند. تورم نقطه به نقطه نیز ۵ ماه است که در محدوده ۳۹ درصد رشد می‌کند. در واقع روند قیمت‌ها در بازار و سیاست تعیین دستوری قیمت‌ها و ارز هر کدام راه خود را می‌روند. هنوز هم رشد پایه پولی تورم زا نیست؟

 

گفتنی است مرکز آمار اخیرا اعلام کرده است که  «در آبان ماه ۱۴۰۲ تورم ماهانه خانوار‌های کشور برابر ٢/٢درصد بوده، تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» ۱درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» ٢/٧درصد بوده است.»

 

بر اساس اعلام این مرکز، در آبان ماه ۱۴۰۲، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ٣٩/٢ درصد بوده است.

 

همچنین نرخ تورم سالانه کشور در آبان ماه ۱۴۰۲، برابر ٤٤/٩ درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۴۳ درصد برای دهک­­ اول، تا ٤٦/٣ درصد برای دهک دهم است، بر این اساس فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٣/٣ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (١/٩ واحد درصد) ١/٤ واحد درصد افزایش داشته است.

 

همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی



تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------