آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

کسری بودجه را نباید با دست کردن در جیب مردم جبران کرد/ گرفتن مالیات بیشتر از مردم جفا در حق آنهاست



کسری بودجه،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
کیومرث سرمدی، نماینده اسدآباد گفت: اگر مالیات‌ستانی از کسبه‌های جزء و کارمندان و کسانی که حقوق‌های پایین دارند، صورت بگیرد این میزان افزایش مالیات قابل قبول نیست و باید در کمیسیون تلفیق، چکش‌کاری شود و نمایندگان هم در صحن علنی مجلس نظر بدهند و ببینیم توجیه آقایان از افزایش این میزان مالیات چیست و بعد اظهارنظر کنیم.

به گزارش اقتصاد۲۴، روز سه‌شنبه هفته گذشته، سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور با حضور در مجلس و دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۳، آن را تقدیم هیات رییسه مجلس کرد.

 

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که حدود ۵۰ درصد درآمد مالیاتی دولت در سال آینده، نسبت به سال جاری، بیشتر شود. از این‌رو، این موضوع باعث نگرانی‌هایی در جامعه شده است و بسیاری از افراد می‌پرسند در شرایطی که وضعیت کسب و کار‌ها و نیز مردم به سنوات گذشته، حال و روز خوبی ندارد و حقوق‌ها هم همچنان نسبت به تورم خیلی پایین است، این افزایش مالیات کار و زندگی توده‌های مردم را با بحران روبرو خواهد کرد؟

 

در همین رابطه، کیومرث سرمدی، نماینده اسدآباد در مجلس یازدهم به اقتصاد۲۴ گفت: در بحث جبران کسری بودجه و فرار از ناترازی بودجه، دیدگاه من این است که با دست کردن در جیب مردم نباید آن را جبران کنیم.

 

وی افزود: برای این میزان از افزایش مالیات که حدود ۵۰ درصد است، اگر منابع جدید مالیاتی معین شود یا از فرار‌های مالیاتی جلوگیری شود، یا بعضاً تعرفه‌های واقعی و متعارف برای کسانی که درآمد‌های نجومی دارند، تعریف شود، جای نگرانی وجود ندارد و به نوعی اصلاح برخی رویه‌های نادرست اقتصادی هم است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توضیحاتی که دادم، اگر مالیات‌ستانی از کسبه‌های جزء و کارمندان و کسانی که حقوق‌های پایین دارند، صورت بگیرد این میزان افزایش مالیات قابل قبول نیست و باید در کمیسیون تلفیق، چکش‌کاری شود و نمایندگان هم در صحن علنی مجلس نظر بدهند و ببینیم توجیه آقایان از افزایش این میزان مالیات چیست و بعد اظهارنظر کنیم. 

 

مجلس باید از منافع مردم دفاع کند

سرمدی اظهار داشت: مجلس باید از منافع مردم دفاع کند، به خصوص در این دورانی که مشکلات معیشتی و تورم زیاد است. ما صدای مردم در مجلس هستیم و همه وظیفه ما ایجاب می‌کند که حافظ منافع مردم و کشور باشیم و از این‌رو قول می‌دهیم که اگر اخذ مالیات در بودجه ۱۴۰۳، منطقی نباشد از تصویب آن جلوگیری کنیم. 

 

نماینده اسدآباد یادآور شد: مجموعه آسیب‌های اجتماعی و افزایش آن مثل طلاق، اعتیاد، سرقت و... دلایل متعددی دارد که اصل دلیل این‌ها، بیکاری و نبود درآمد و گرفتاری‌های معیشتی مردم است. وقتی ما راه‌های درآمدزایی و توسعه اشتغال‌های سالم را کمتر داشته باشیم، حتماً مشاغل کاذب و مسائلی که سلامت خانواده‌ها و اقتصاد را تحت الشعاع قرار می‌دهند، بیشتر می‌شوند. این توضیحات را از آن جهت دادم که وقتی این اتفاقات پررنگ می‌شود، گرفتن مالیات بیشتر از مردم که پشت آن منطق خاصی نباشد، جفا در حق ملت است.

 

باید توان خرید خانوار‌ها را بالاتر ببریم

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بررسی بودجه ۱۴۰۳ باید توجه بالایی شود تا به صورت نسبی بتوانیم توان خرید خانوار‌ها را بالاتر ببریم، زیرا مردم پس از سال‌ها سختی، منتظر اخبار خوبی هستند که البته در میدان عمل هم قابلیت اجرایی داشته باشد.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------