آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

بیت کوین به سقف قیمتی خود نزدیک شد



بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
بیت‌کوین توانسته در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴ هزار دلار به ارزش خود اضافه کند و از مرز ۶۰ هزار دلار بگذرد.

به گزارش اکوایران، بیت‌کوین توانست برای نخستین‌بار از نوامبر ۲۰۲۱ از مرز ۶۰ هزار دلار عبور کند. براساس گزارش کوین تلگراف، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است. بیت‌کوین توانست در روز چهارشنبه (۹ اسفند) به سطح ۶۳ هزار و ۹۱۵ دلار صعود کند.

 

محبوب‌ترین رمزارز جهان توانسته در چهار روز گذشته بیش از ۱۳ درصد رشد قیمت را ثبت کند. بیت‌کوین در ماه ژانویه نیز ۳۷ درصد به ارزش خود افزوده بود. این ارز دیجیتال آخرین بار در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ بیش از ۶۰ هزار دلار مبادله شده بود و پس از آن در یک روند نزولی، این رمزارز یک ریزش تاریخی را تجربه و در آغاز آوریل ۲۰۲۲ به کمتر از ۲۰ هزار دلار سقوط کرد.

 

روند صعودی قیمت بیت‌کوین دو روز پس از رکوردشکنی حجم روزانه مبادلات بیت‌کوین در صندوق‌های قابل معامله این ارز دیجیتال رخ داده است. در روز دوشنبه (۷ اسفند)، حجم معاملات روزانه این صندوق‌ها به رکورد ۲/۴ میلیارد دلار رسید.

 

در حال حاضر عملکرد درخشان بیت‌کوین از نظر قیمت به رویداد پیش‌روی هاوینگ نسبت داده می‌شود که طی آن فعالیت‌های مرتبط با خرید بیت‌کوین به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. هاوینگ یک رویداد مهم است که تقریبا هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، جایی که پاداش استخراج‌کنندگان که تراکنش‌ها را تأیید و آن‌ها را به بلاک‌چین اضافه می‌کنند، به نصف کاهش می‌یابد. هدف این سازوکار که در طراحی بیت‎کوین کدگذاری شده است، کاهش سرعت ایجاد بیت‌کوین‌های جدید و کمیاب‌تر کردن این ارز دیجیتال است؛ درست شبیه به کاهش تولید طلای جدید.

 

نصف شدن بیت‌کوین با کاهش عرضه این ارز دیجیتال به بازار همراه می‌شود و پس از آن، ارزش بیت‌کوین معمولا بالا می‌رود. چهارمین رویداد هاوینگ در آوریل یا می ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

 

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۹ اسفند) از ۵۶ هزار و ۷۰۴ دلار تا ۶۳ هزار و ۹۱۵ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۰ شب به وقت ایران، حدود ۶۰ هزار و ۷۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۴ هزار دلار بیشتر شده است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹/۹۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته است.

 

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۱۸۳ دلار تا ۳ هزار و ۴۸۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۰ شب به وقت ایران، حدود ۳ هزار و ۳۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۶۰ دلار بیشتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹/۳۶ میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------