آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

خرید و فروش برنج متوقف شد/ همه منتظر ریزش قیمت‌ها هستند



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: خرید و فروش برنج متوقف شده است و حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز برای خرید و دپو محصول ورود نکردند چراکه این باور شکل گرفته است که قیمت‌ها بالاست، باید ریزش کند و به زیر کیلویی ۸۰ هزار تومان برسد.

به  گزارش ایلنا؛حسن تقی‌زاده در پاسخ به این ادعای مطرح شده که برخی از فروشندگان برنج آرد برنج‌های طارم را در برنج‌هایی مانند شیرودی می‌ریزند و آنها را با نرخ بالا عرضه می‌کنند آیا چنین ادعایی با واقعیت همخوانی دارد؟ گفت: ۹۰ درصد مردم توانایی تشخیص نوع برنج را ندارند اما پاشیدن آرد برنج موضوعی است که برای من تازگی دارد و تا به امروز ندیده‌ایم شخصی اقدام به این کار کند.

 

به گفته وی؛ آرد برنج، باعث کاهش کیفیت برنج می‌شود.

 

وی ادامه داد: مخلوط کردن ارقام برنج اتفاق تازه‌ای نیست و سالهاست که این تخلف از سوی برخی فروشندگان سودجو انجام می‌شود از این‌رو همواره به مردم توصیه می‌شود که برنج را از واحدهایی شناخته شده خریداری کنند.

 

این فعال اقتصادی با بیان اینکه برنج خارجی را با نام برنج ایرانی در بازار عرضه می‌کنند، افزود: قیمت برنج خارجی کیلویی ۳۰ هزار تومان و برنج طارم نیز ۱۱۰ هزار تومان است این فروشندگان بعد از مخلوط کردن برنج داخلی و خارجی و ریختن برنج خارجی در گونی طارم آنها را باقیمتی مابین این دو نرخ به عنوان مثال کیلویی ۶۰ هزار تومان بفروش می‌رسانند.

 

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل با اشاره به نرخ انواع برنج در بنکداری شهرهای شمالی، اذعان کرد: طارم و هاشمی کیلویی ۹۷ هزار تومان، شیرودی کیلویی ۵۵ هزار تومان، ندا کیلویی ۵۰ هزار تومان و فجر کیلویی ۶۰ هزار تومان بفروش می‌رسد.این نرخ‌ها در بنکداری شهرهای شمالی است و بنکداری تهران می‌تواند بر این قیمت‌ها ۳ درصد سود در نظر بگیرد.

 

وی با بیان اینکه بازار برنج در شرایط رکود قرار گرفته است، ادامه داد: خرید و فروش برنج متوقف شده است و حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز برای خرید و دپو محصول ورود نکردند چراکه این باور شکل گرفته است که قیمت‌ها بالاست، باید ریزش کند و به زیر کیلویی ۸۰ هزار تومان برسد.

 

تقی‌زاده کیفیت و کمیت برنج در سال زراعی ۱۴۰۱ را قابل توجه عنوان کرد و افزود: دولت قیمت دستوری برای برنج اعلام نکرد اما به طور ضمنی به فروشگاه‌ها اعلام کرد که برنج بالاتر از کیلویی ۸۵ هزار تومان نباید عرضه شود از این‌رو فروشگاه‌ها رغبتی برای خرید برنج سال زراعی جدید از خود نشان نداده‌اند. به نظر می‌رسد اگر در ۲ هفته آینده اقدام به خرید برنج نکنند قیمت این محصول در شهرهای شمالی افت کند.

 

وی تاکید کرد: برنج‌ها در کارخانه دپو شده و در دست کشاورزان است و هیچ واسطه‌گر و دلالی برای خرید برنج ورود نکرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------