شاخص بورس نزولی ماند(1401.08.03)



  بورس,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران امروز (سه‌شنبه، سوم آبان‌ماه) با ۱۰ هزار و ۶۷۸ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۷ هزار واحدی قرار گرفت. 

به گزارش  ایرنا، شاخص هم‌وزن با سه ‌هزار و ۵۷۱ واحد کاهش به ۳۶۹ هزار و ۶۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۱۳۲ واحد افت به ۲۲۰ هزار و ۷۰۳ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، ۱۰ هزار و ۵۵۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۳ هزار و ۴۷ واحد افت را ثبت کردند.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۴۵۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال معامله شد.

 

همچنین پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۵۱ واحد، تامین سرمایه امین (امین) با ۷۷ واحد، صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۳۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان (وآذر) با ۲۹ واحد، ملس کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۲۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

 

در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۲۲۸ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۹۵۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر(کگل) با ۷۰۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۹۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۴۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۳۱ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۵۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سیمان آبیک (سآبیک)، ایران خودرو (خودرو)، بیمه دانا (دانا) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه فرآورده های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۲۸ میلیون و ۴۲۹ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۶۳ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

 

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۴۹۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۹ هزار و ۵۸۹ نوبت بود.

 

شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا)، صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) و دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پالایش نفت شیراز (شراز) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------