آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

شاخص بورس 3 هزار واحد رشد کرد(401.09.09)



بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳هزار واحدی روبرو شد.

 به گزارش  تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 4میلیارد و 951میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 2هزار و 797میلیارد تومان در بیش از 283هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 3هزار و 167 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 417هزار و 371واحد قرار گرفت.

 

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، بانک ملت و سایپا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 803میلیون ورقه به ارزش 7هزار و 169میلیارد تومان در 176هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 7واحد رشد کرد و در ارتفاع 18 هزار و 691واحد قرار گرفت.

 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی صنعتی مینو، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر و بیمه دی شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و پویا زرکان آق دره بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------