آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

قیمت دفتر دانش‌آموزی اعلام شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت دفتر
کارشناس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت قانونی دفترهای دانش‌آموزی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسینی - کارشناس و بازرس نوشت‌افزار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان - اظهار کرد: ششم شهریور ماه ابلاغیه مصوب شده درباره نرخ دفترچه‌های دانش آموزی و مراکز توزیع و نظارت بر آنها به تمام استان ها در خصوص قیمت های دفترچه های دانش آموز ارسال شد و پس از آن، طرح اجرای نظارت بر نحوه فروش آنها آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و با تخصیص سهمیه استانی، توزیع دفاتر دانش‌آموزی با نرخ مصوب دولتی از چند روز گذشته آغاز شده است.

 

حسینی به خانواده‌ها هشدار داد که طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور قیمت دفاتر دانش آموزی به ترتیب دفترچه ۴۰ برگ، ۱۷۰۰ تومان، ۶۰ برگ، ۲۵۰۰ تومان، ۸۰ برگ، ۳۴۰۰ تومان و دفترچه ۱۰۰ برگ، ۴۲۰۰ تومان تعیین شده است و اگر نرخ خریداری بیشتر از این رقم باشد، تخلف صنفی واحد محرز است.

 

کارشناس و بازرس نوشت‌افزار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره اعزام بازرسان و نحوه نظارت آنها گفت: واحدهای صنفی فروش لوازم التحریر باید برچسب فروش، جواز کسب و همچنین فروش لوازم التحریر براساس قیمت های پیشنهادی را داشته باشند در غیر اینصورت تخلف کرده اند و برابر با قانون با آنها برخورد می شود.

 

براساس اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت دفترچه هایی که با ارز نیمایی یا آزاد تهیه شده‌اند با در نظر گرفتن سودحاصله برای واحد های خرده فروش؛ ۴۰ برگ به قیمت عمده ۲۵۰۰ و در خرده فروشی آن ۲۹۰۰ تومان،۶۰ برگ ۴۳۵۰ تومان و ۸۰ برگ ۵۸۰۰ و ۱۰۰ برگ ۷۲۵۰ تومان به فروش می رسند و خانواده ها باید از خرید قیمت‌های بیشتر از این ارقام خودداری کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------