آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

قیمت رب گوجه کاهش یافت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , رب گوجه
قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت از کاهش قیمت رب گوجه‌فرنگی در بازار خبر داد. 

به گزارش ایسنا، حسین مدرس خیابانی در حاشیه افتتاح سالن گمرک نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: با کاهش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار، قیمت تمام شده و فروش رب نیز پایین آمده و از حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان در ماه‌های قبل به حدود ۱۵ هزار تومان رسیده است.

 

به گفته وی، اگر هنوز قیمت بالایی در بازار وجود دارد، مربوط به تولیدات گذشته است و محصولات جدید با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شود.

 

قائم مقام وزیر صمت درباره پایین بودن قیمت گوجه در بازار و ضرر کشاورزان نیز توضیح داد: در سال گذشته با توجه به صادرات گوجه به کشورهای همسایه، تعداد زیادی از کشاورزان برای به دست آوردن سود بیشتر اقدام به کاشت گوجه‌فرنگی کردند اما با ممنوعیت صادرات قیمت گوجه در بازار کاهش پیدا کرد.

 

مدرس خیابانی ادامه داد: برای جلوگیری از ضرر کشاورزان، سازمان تعاون روستایی کف قیمت ۱۱۰۰ تومان در هر کیلو گوجه‌فرنگی را اعلام کرده و به همین منظور قیمت‌ها در بازار طوری مدیریت می‌شود که کشاورزان متضرر نشوند.

 

وی درباره کاهش قیمت کالاها پس از پایین آمدن نرخ ارز، نیز گفت: همانطور که در هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم، قیمت برخی کالاها کاهشی شده و این روند ادامه خواهد داشت. با ثبات نرخ ارز قطعا هزینه تولیدکنندگان پایین می‌آید و این مسئله در بازار تاثیر خود را نشان خواهد داد.

 

به گفته قائم مقام وزیر صمت، همانطور که افزایش قیمت دلار به شکل دفعه‌ای قیمت‌ها را بالا نبرد، کاهش این نرخ نیز باید با گذر زمان خود را نشان دهد و این مسئله قطعا اتفاق می‌افتد.

 

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته گزارش‌هایی از بالا باقی ماندن قیمت رب گوجه‌فرنگی، با وجود کاهش قیمت گوجه در بازار حکایت می‌کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------