آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

ربیعی: هموار کردن مسیر فعالیت‌ سمن‌ها ضروری‌ است



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,ربیعی
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در دیدار با جمعی از تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه خیریه و امور اجتماعی بر ضرورت هموار کردن مسیر حرکت و فعالیت‌های سمن ها تاکید کرد و گفت: امروز سازمان‌های مردم نهاد نقشی بی بدیل در کاهش آسیب های اجتماعی دارند. 

به گزارش ایسنا،‌ علی ربیعی با تاکید بر اینکه نیاز امروز جامعه ایرانی به همدلی و در کنار هم قرار داشتن بیش از هر زمان دیگری است، اظهار کرد: در همه جای دنیا بسیاری از امور به تشکل‌های مردمی سپرده می شود؛ چرا که دولت ها به تنهایی نمی توانند مسائل مختلف اجتماعی را پاسخگو باشند.

 

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور با بیان اینکه تجارب نوین جهانی نشان می دهد حل مسائل اجتماعی توسط خود جامعه و نهادهای اجتماعی و گروههای برخاسته از مردم سریع تر و با هزینه کمتری اتفاق می افتد، تاکید کرد: یکی از سیاست های اصلی دولت آقای روحانی، اجتماع محور کردن مسائل بوده است و دولت همواره تلاش کرده تا شرایط فعالیت سازمان های مردم نهاد را تسهیل کرده، دخالت دولت را کم و امور اجتماعی را بیش از گذشته به نهادهای اجتماعی غیردولتی و مردمی واگذار کند.

 

در این نشست که عصر شنبه برگزار شد نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در امور اجتماعی نیز به طرح مسائل، مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند و از دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری خواستند تا رویه ها و فرایندهای دولتی به گونه ای ساماندهی شود که مانع از حرکت رو به جلو سمن ها ( سازمان‌های مردم نهاد) نشود.

 

همچنین از دخالت های سایر دستگاه‌های خارج از دولت به بهانه های مختلف در امور تشکل های مردم نهاد گلایه کردند و خواستار ایجاد یک وحدت رویه در خصوص بایدها و نبایدها و خصوصا در تعیین خطوط قرمز شدند که بعضا هر دستگاهی برای خود تعریف و معیار جداگانه ای از آن دارد که عملا فعالیت های این سازمان ها را کند و یا حتی مختل می کند.

 

نبود بانک اطلاعاتی دقیق از تعداد، نوع فعالیت و ظرفیت های سازمان های مردم نهاد،  گستردگی دستگاههای اعطا کننده مجوز فعالیت به سمن ها، اعمال نظرهای شخصی در حوزه سمن ها از سوی دستگاههای مختلف دولتی و غیر دولتی، نبود آگاهی و اطلاعات کافی برای مواجهه با سمن ها توسط مدیران میانی از جمله دیگر مسائلی بود که از سوی این تشکل ها با دکتر ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری مطرح شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------