افزایش قیمت لیموترش، سیر و زنجبیل به‌بهانه کرونا/ مبدأ گران‌فروشی میدان مرکزی میوه است



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران گفت: دلیل گرانی بی‌سابقه سه میوه و صیفی به‌بهانه کرونا، افزایش قیمت این محصولات در میدان مرکزی میوه و تره‌بار است.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران در گفتگو با  تسنیم در واکنش به گران شدن بی‌سابقه سه میوه و صیفی پرمصرف سیر، لیموترش و زنجبیل اظهار کرد: گران شدن قیمت این محصولات ربطی به خرده‌فروشان میوه و تره‌بار ندارد بلکه قیمت این محصولات در روزهای اخیر در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران به‌شدت افزایش یافته است و اعضای ما نیز مجبور به فروش این محصولات به‌قیمت‌های بالاتری هستند.

 

وی افزود: در حال حاضر قیمت عمده‌فروشی هر کیلوگرم زنجبیل در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به 90 هزار تومان و سیر به 35 تا 40 هزار تومان رسید؛ قیمت عمده‌فروشی هر کیلوگرم لیموترش نیز تا دیروز 30 هزار تومان بود که از صبح امروز 4 تا 5 هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش یافته است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار ادامه داد: قیمت سایر محصولات در بازار مصرف تغییر چندانی نداشته است و به‌قیمت سابق به فروش می‌رسد و تنها افزایش قیمت سه محصول سیر، لیموترش و زنجبیل حاد است.

 

همه فروشندگان میوه و تره‌بار باید فاکتور خرید داشته باشند

وی در پاسخ به این سؤال که چرا قیمت این سه محصول زنجبیل، لیموترش و سیر در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران افزایش یافته است تصریح کرد: از مسئولان میدان مرکزی میوه و تره‌بار باید این سؤال را پرسید؛ اعضای ما از میدان این سه محصول را با قیمت بالایی به‌همراه فاکتور خریداری و با درصدی سود مشخص در سطح شهر توزیع می‌کنند.

 

کارگر اظهار داشت: همه فروشگاه‌هایی که در سطح شهر تهران اقدام به فروش هرمحصول کشاورزی از جمله سه محصول زنجبیل، لیموترش و سیر می‌کنند باید فاکتور خرید رسمی خود را از عمده‌فروشان میدان مرکزی به‌همراه داشته باشند، در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است و باید با آنها برخورد صورت گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------