آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

وصول ۱۳۴ میلیارد تومان از سال ۹۶ تاکنون به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی متخلفان



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, سازمان تعزیرات
سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: جمعا به ارزش ۱۳۴ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان از شرکت‌های متخلف به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی وصول شده است.

به گزارش ایسنا، سیدیاسر رایگانی در نشست خبری مجازی که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) به صورت لایو در صفحه اینستاگرامش با اصحاب رسانه داشت در رابطه با آمار عملکرد واحدهای گشت سیار اظهار کرد: تعداد ۴ هزار و ۸۷۱ تیم گشت مشترک ۲۹ هزار و ۱۲۱ واحد بازرسی انجام داده و ۶ هزار و ۹۲۷ واحد دارای تخلف شناسایی شدند. همچنین در بازرسی‌ها ۱۴ هزار و ۲۲۹ واحد نیز تخلفی نداشتند و با توجه به رویکرد این سازمان در پیشگیری از وقوع تخلفات ۷ هزار و ۹۵۵ واحد با دریافت تذکر نسبت به اصلاح تخلف خود اقدام کردند.

 

وی افزود: در این بازه زمانی ۵ هزار و ۱۷۷ پرونده در گشت های مشترک برای متخلفان تشکیل و متخلفان ۸۴ میلیارد ریال جریمه شدند.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: بیشترین تعداد پرونده های متشکله مربوط به استان فارس، تهران، خراسان رضوی و قزوین و کمترین پرونده ها مربوط به استان های کرمانشاه، زنجان و بوشهر می باشد.

 

رایگانی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی، ۷ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۱۱ ماسک، ۴۸۷ هزار و ۹۸ لیتر الکل و مواد ضدعفونی کننده و ۷۵ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۱۶۳ دستکش یکبار مصرف و ۶۸ هزار و ۵۵۳ روپوش بیمارستانی کشف و تحویل وزارت بهداشت شده است.

 

رایگانی در مورد پرونده های ارزی گفت: از سال ۹۶ درگیر پرونده های ارزی بودیم. بخشی از این صحبت‌ها در رابطه با بی اطلاعی بوده ماده ۱۰ و ۱۱ قانون تعزیرات نحوه پیگیری این پونده ها توسط سازمان تعزیرات ارایه کرده و به صورت هفتگی روند این پرونده ها توسط مدیران سازمان در سراسر کشور رصد می‌شود.

 

وی در مورد آمار ارزها و جرایم مسترد شده به سیستم بانکی عنوان کرد: در سال ۹۸ مقدار ۸۸۹ هزار و ۴۰۰ پوند، ۴ میلیارد و ۴۴۱ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۷۰۱ درهم، ۱۸۲ میلیون و ۴۸ هزار و ۴۳۹ دلار، ۶۶۹ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۹۲ روبل، ۴۱۷ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶ روپیه، ۴۷۴ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۸۳ لیرپ، ۶۷ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۱ هزار و ۴۵۸ ون کره جنوبی، ۹۴ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۴۸۰ ین ژاپن، ۵ میلیارد و ۶۶۸ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۸۹۴ یوان چین، ۲ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۹۹۶ یورو، ۲۷ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۵۳۹ کرون و ۱۴ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۲۸۵ فرانک جمعا به ارزش ۱۳۴ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان از شرکت های متخلف به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی وصول شده است.

 

همچنین یک هزار و ۳۱۰ شرکت و تاجر در این بازه زمانی مسدودالحساب و ممنوع المعامله شده اندو ۸۹۰ شرکت و تاجر نیز اموالشان توقیف شده است. همچنین یک هزار و ۲۸۵ شرکت به تعلیق و یا ابطال کارت بازرگانی محکوم شدند و ۱۴ نفر از مدیران عامل، مسئولین و یا تجار نیز حبس شده اند.

 

وی درباره پرونده های ارزی که چند روز اخیر در مورد آن صحبت شده،‌ بیان کرد: از سال 96 سازمان تعزیرات درگیر پرونده های ارزی بوده و طی 4 تا 5 روز گذشته اظهارنظرهایی در خصوص این ارزهای دولتی شد که بعضا بخشی از این صحبت‌ها ناشی از بی اطلاعی بوده، ماده 10 و 11 قانون تعزیرات حکومتی تکلیف این پرونده ها و نحوه رسیدگی به آن را در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی قرار داده و با پیگیری‌های مستمر رئیس سازمان کمیته ای در سازمان شکل گرفته که به صورت هفتگی روند رسیدگی به پرونده‌ها را رصد می‌شوند.

 

رایگانی در ادامه با اعلام آغاز طرح ویژه ماه مبارک رمضان این سازمان اظهار کرد: طرح ویژه ماه مبارک رمضان را آغاز کردیم و با توزیع اقلام ضروری از قبیل برنج، گوشت قرمز و مرغ، شکر با قیمت مصوب در سراسر کشور از دیروز آغاز شده و در مورد تامین اقلام مایحتاج عمومی مردم مشکلی نداریم و مایحتاج مردم تامین شده و در حال توزیع است و در میادین میوه و تره بار کلانشهرها و فروشگاه‌های مصرف در شهرهای کوچک‌تر وفور کالاها به شکلی است که هموطنان برای تهیه اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان مشکلی نخواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: طرح ویژه ماه مبارک ما آغاز شده، ظرفیت مطلق گشت‌های مشترکمان در این حوزه است و قطعا حضور همکاران ما در خصوص نظارت بر قیمتی که از سوی ستاد تنظیم بازار ارایه شده تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

 

رایگانی در مورد خریدهای اینترنتی هم اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از خریدهای هموطنان به سمت خریدهای اینترنتی و تلفنی سوق پیدا کرده، خوشحالیم که این بخش از بازار و کسب و کارهای شکل و رونق گیرد ولی به این شرط که حقوق مصرف کننده در آن دیده شود. متاسفانه دیروز شاهد بودیم که یکی از هموطنان ثبت سفارشی را برایم ارسال کرد که 14 روز قبل برای خرید از فروشگاه اینترنتی معتبری 1 میلیون و 800 هزار تومان به حساب این شرکت واریز کرده و کالایی را سفارش داده است. بعد این مدت پیامک دادند که متاسفانه  کالا مورد نظر شما را در انبار موجود نداریم در شرایطی که آگهی کرده بودند کالا موجود بوده و با توجه به موجود بودن کالا اقدام به فروش کردند ولی بعد از 14 روز اطلاع دادند کالا موجود نیست.

 

وی خطاب به مردم در مورد اینگونه خریدها اعلام کرد: به هموطنان توصیه می‌کنم که از جاهای معتبر خرید کنند و ترجیحا پرداخت را به بعد از رویت کالا موکول کنند. مطلع باشید که شرکت توزیع، تولید و تامین کننده موظف به مرجوع کردن کالاهایی هستند که برای شما می‌فرستند و شرکت موظف است که کالا را با هزینه خود پس بگیرد.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات تاکید کرد: مردم از جاهایی خرید کنند که بشانسد و شماره تلفن ثابت داشته باشند تا در خریدهای اینترنتی به مشکلی برنخورند.

 

سخنگوی سازمان در ادامه در مورد موضوع گرانی لیموترش گفت: روز گذشته رسانه‌ها اعلام کردند که 1200 تن لیمو ترش احتکار شده در جهرم را گرفتیم که از امروز در میادین میوه و تره بار شهرداری توزیع می‌شود.

 

رایگانی در رابطه با آمار سال 98 گفت: 485 هزار پرونده را در شعب سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی کردیم که نسبت به سال قبل حدود 40 هزار افزایش تعداد پرونده ها بوده است.

 

وی در رابطه با موضوع احتکارکنندگان لیموترش گفت: طی چند روز گذشته بحث اعلام 5 نفر از متخلفینی که لیمو ترش را احتکار کرده بودند در رسانه ها مطرح شده بود که رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اعلام کردند که ما اسامی را اعلام کردیم و گفتند در تاریخ 21 نامه زده‌اند اما در نامه ای که در تاریخ 21.1.99 رونوشت آن به سازمان تعزیرات حکومتی زدند فقط نرخ نامه برج 8 تا 11 لیموترش و لیمو شیرین بوده که به سازمان تعزیرات ارجاع شده و نه اسم و نه آدرسی به سازمان تعزیرات ارایه نشده است.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: دیروز در برنامه زنده صبح بخیر ایران پخشد شد ایشان این ادعا را داشتند که ما با هماهنگی قوه قاضئیه اسامی را اعلام نکرده‌ایم و اسامی را به قوه قضائیه داده‌ایم و در صحبتی که رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با سخنگوی قوه قضائیه صحبت کردند تا دیروز هم این اسامی به قوه قضائیه داده نشده و اعلام نشده بود.

 

رایگانی افزود: ما منتظر این اسامی و آدرس ها نبودیم و فقط در جهرم استان فارس هفته قبل همکاران ما با همکاری مراجع اطلاعاتی و سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در استان فارس 1200 تن در جهرم استان فارس محتکر شده را کشف شده و که روند توزیع آن در خرده فروشی ها است تا مستقیما به دست مصرف کننده برسد و توزیع می‌شود. خواهشمان این است که دوستان اتحادیه‌ها به صرف اینکه این عضو اتحادیه‌شان است از این خطاها نگذرند و این تخلفات را به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند. طبق قانون نظام صنفی اعضای اتحادیه موظف هستند که تخلفات صنفی را فقط به شعب تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات در مورد استخدامی‌های این سازمان گفت: حداکثر تا پایان اردیبهشت و ابتدای خرداد شروع به کار این همکاران که 250 نفر هستند آغاز خواهد شد.

 

رایگانی در رابطه با قیمت ماسک هم گفت: قیمت آن در حال تعدیل است.

 

وی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد افزایش قیمت برخی اقلام مورد نیاز مردم در روزهای اخیر گفت: طبق اعلام دولت افزایش نرخی حتی در آرد نانوایی‌های آزادپز هم وجود ندارد. قاعدتا نباید افزایش قیمتی در حوزه نان داشته باشند. اگر هموطنان در این خصوص احساس می‌کنند که نان گران می‌شود و مصداق فروش اجباری است، این موارد را به سامانه 135 سازمان تعزیرات اعلام کنند.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات در مورد تخلفات پمپ بنزین‌ها هم گفت: قاعدتا سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی است و بارها  همزمان با موضوع سهیمیه بندی جدید بنزین اعلام کردیم که در سازمان تعزیرات آماده‌ایم تخلفات را رسیدگی کنیم و منتظریم شرکت پخش فرآورده های نفتی که مرجع ناظر و کشف تخلفات پمپ بنزین‌ها است به ما کمک کنند که ما هم به این تخلفات رسیدگی می‌کنیم.  

 

وی در مورد کشف اقلام بهداشتی گفت: شیب پرونده‌ها پایین آمده و روزانه رسیدگی می‌شود و از سوی دیگر هم حجم پرونده‌های احتکاری کم شده و مثلا در تهران از پرونده‌هایی با 5 میلیون عدد به پرونده‌های با 4 هزار عدد رسیده‌ایم و این گشت‌ها ادامه دارد.

 

رایگانی افزود: روز جمعه باشگاه متخلفی که اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بود توسط همکارانمان در گشت تهران پلمب شد.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات در ادامه پرونده‌های استانی این سازمان را به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: پرونده تخلف رییس یک بیمارستان دولتی به اتهام اخذ وجوه اضافی از بیماران بابت حق العمل جراحی به منظور سودجویی با گزارش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، در شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی اداره کل تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت و با عنایت به بررسی به عمل آمده و دفاعیات غیرموجه متهم و نهایتا تایید کمیسیون ماده 11 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تخلف برای شعبه محرز و در مرحله بدوی، رییس بیمارستان متخلف به پرداخت یک میلیارد و 492 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت و استرداد مبالغ اضافی دریافتی به شاکیان محکوم شد.

 

‏البرز: در پی دستورات دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، مبنی بر رصد و پایش ویژه فضای مجازی و برخورد با سودجویان و تهدید کنندگان بهداشت عمومی شبکه ای از دلالان که در فضای مجازی اقدام به فروش ماسکهای N95 و محلول ضدعفونی می نموداند با اقدامات فنی و تلاش چند روزه ناظرین ویژه اقتصادی شناسایی و با هماهنگی صورت گرفته و کسب تکلیف قضایی از مدیر کل تعزیرات حکومتی البرز، در مرحله اول بیش از ۱۰ هزار ماسک فیلتردار و ۱۲۰ لیتر محلول ضدعفونی کشف و ضبط و در اعترافات بعدی متهمان با کسب نیابت قضایی به ۲ انبار و محل تولید این ماسکها در تهران اعزام و در معیت جانشین کل گشتهای سیار تعزیرات حکومتی کشور به محل وارد شده که طی بازرسی ها مقدار بیش از ۵۰۰ هزار ماسک فیلتردار تقلبی دست ساز آماده عرضه به بازار و مقدار بیش از ۳۰۰ هزار ماسک در حال تولید در کارگاههای غیرمجاز و فاقد مجوزهای اولیه بهداشتی کشف شد.

 

تهران: با شکایت دانشگاه علوم پزشکی از یک شرکت فروش اقلام پزشکی و طبی، پرونده تخلف برای رسیدگی به این اداره کل ارسال شد و به شعبه 13 بدوی- تخصصی تعزیرات حکومتی ارجاع و پس از رسیدگی و احراز تخلف، متصدی شرکت موصوف به پرداخت حدودا مبلغ 3 میلیارد و500 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.

 

خراسان رضوی: براساس گزارش مأمورین پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در راستای کنترل و بازدید انبارهای سطح شهر از یک انبار تعداد 1380 کیسه 50 کیلوگرمی نخود سبز به مارک های chich peas  و maiga  محصول کشور تانزانیا کشف که در این راستا پرونده تعزیراتی تشکیل و به شعبه چهارم  ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز ارجاع که درحال رسیدگی می باشد .

 

سمنان: پلمپ خط تولید یک کارخانه مواد ضد عفونی کننده به ظن تقلب

فارس: با بالا رفتن قیمت میوه طی روزهای اخیر، گشت های نظارتی تعزیرات حکومتی با همکاری بازرسین سازمان صمت بطور مداوم از میادین میوه و تره بار و همچنین سردخانه ها انجام می شود. در این راستا و طی بازرسی انجام شده از یک سردخانه واقع در شهر شیراز، بیش از 25 تن لیمو به ارزش بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد که به قصد گرانفروشی و سودجویی اخفاء و از عرضه آن در بازار امتناع شده بود. دستور فروش لیموها در میادین میوه و تره بار به نرخ عادله صادر شده و برای این سردخانه نیز تشکیل پرونده شده و جهت رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات احتکار ارجاع شده است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------