نفت گران می شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,نفت
در حالی که تولیدکنندگان آمریکایی با تعطیلی تعداد بی سابقه‌ای از سکوهای حفاری تولید خود را کاهش داده‌اند، قیمت نفت روز جمعه ۵ درصد افزایش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز نوشت:در حالی که تولیدکنندگان آمریکایی با تعطیلی تعداد بی سابقه‌ای از سکوهای حفاری تولید خود را کاهش داده‌اند و همزمان ایالت‌های بیشتری در حال کاهش محدودیت‌های اجتماعی هستند، قیمت نفت روز جمعه برای دومین هفته متوالی رشد داشت و افزایش ۵ درصدی را به ثبت رساند.

 

در حالی که به دلیل افت تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا صنعت انرژی در حال کاهش تولید و هزینه‌های خود است، شرکت‌های حفاری آمریکایی در هفته گذشته تعداد سکوهای فعال خود را ۳۴ مورد کاهش دادند و به پایین‌ترین رقم تاریخی یعنی ۳۷۴ سکو رساندند.

 

شرکت‌های نفتی آمریکای شمالی سریعتر از آنچه که تحلیلگران انتظار می‌کشیدند اقدام به کاهش تولید خود کرده‌اند و در مسیر حذف ۱.۷ میلیون بشکه از رقم تولید خود تا پایان ماه ژوئن قرار دارند.

 

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۵۱ سنت معادل ۵.۱ درصد رشد به ۳۰ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۱۹ سنت معادل ۵ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته برای دومین هفته متوالی رشد داشت. نفت برنت بیش از ۱۸ درصد و نفت خام آمریکا حدود ۳۳ درصد رشد هفتگی را پشت سر گذاشتند.

 

جیم ریتربوش، رئیس موسسه ریتربوش در ایلینویز طی گزارشی نوشت: «این رشد قیمت چند هفته اخیر از آن جهت شک برانگیز است که تعداد موارد ابتلا به کرونا همچنان در حال افزایش است و مازاد عرضه نفت خام آمریکا در بازار نیز به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.»

 

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور طی ۱۵ هفته متوالی رشد داشته هرچند که سرعت رشد نسبت به اوایل آوریل کندتر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------