آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

امکان ثبت نام جاماندگان و حذف شدگان یارانه فراهم می‌شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, یارانه
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ جزییات مصوبه این کمیسیون در مورد هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد و گفت که در سال آینده یارانه همه یارانه بگیران دو برابر خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در نشست خبری ظهر امروز یکشنبه خود در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار کرد: براساس مصوبات کمیسیون تلفیق، یارانه تمام افراد یارانه‌بگیر در سال آینده دو برابر خواهد شد و هر شخصی در حال حاضر یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کند رقم یارانه او در سال آینده به ۹۱ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

 

وی ادامه داد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق در سال آینده ۲۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش یارانه ۳۵ میلیون نفر اقشار متوسط و ضعیف و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شد.

 

نماینده مردم اباده در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت در لایحه بودجه، ۷۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه در نظر گرفته بود که کمیسیون تلفیق آن را به ۱۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شدند امکان ثبت نام و پرداخت یارانه هدفمندی و همچنین معیشتی و سایر یارانه‌ها را برای کلیه افرادی که ثبت‌نام نکردند، افراد جدید و افرادی که منصرف شدند، فراهم کنند.

 

زارع همچنین گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق عدم ثبت نام یا تاخیر در ثبت نام و عدم پرداخت یارانه هدفمندی و یارانه معیشتی و سایر یارانه‌ها تخلف محسوب شده و مسوولیت آن به عهده کلیه مدیران ذیربط است و این تخلف قابل رسیدگی در مراجع ذیصلاح است.

 

به گفته وی،‌ بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در سال آینده در مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان یارانه تولید در حوزه مسکن، صنعت و معدن، کشاورزی، حوزه گردشگری و دیگر حوزه ها برای یارانه سودتسهیلات در نظر گرفته شده است. 

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین مصوب شد  ۱۸ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت در مناطق کم‌برخوردار اختصاص داده شود و  ۳۳ هزار میلیارد تومان یارانه دارو نیز در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد. البته درباره نحوه تامین دو و نیم میلیارد دلار ارز دارو که به صورت ریالی یا ارزی باشد، تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

زارع خاطرنشان کرد: برای هدفمندی یارانه ها ۴۳ ردیف در مصارف در نظر گرفته شده که ۱۰ ردیف برای دولت به مبلغ  ۷۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و  از ۴۲۹ هزار میلیارد تومان کسر خواهد شد و  مبالغ این ردیف‌ها مانند کاهش فقر مطلق در اختیار بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی، حوزه سلامت، حوزه نان و خرید تضمینی گندم، حوزه‌های فرهنگی کتب درسی و افزایش حقوق سربازان، مسکن محرومین، مسکن رزمندگان، صندوق بیمه تامین اجتماعی، حوادث غیر مترقبه، واکسیناسیون دام،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، حمایت از زنان سرپرست خانوار، حمایت از خانواده زندانیان و دیگر مواردی که در ۳۳ مورد است بر اساس نظر کمیسیون تلفیق و پیشنهادهای دولت قرار خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: مبلغ یارانه نقدی تمام افرادی که مبلغ ۴۵ هزار تومان و ۵۰۰ تومان دریافت می کردند، ۲ برابر شده است. اما رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان کمیته امداد امام‌ خمینی از این مبالغ جدا است. البته اینکه گفته می شود هر فردی قرار است چه مبلغی دریافت کند، هنوز نهایی نشده و بیشتر تخمین است و هر تصمیمی که در کمیسیون تلفیق گرفته شود، حتما اعلام خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------