آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

رئیس جدید سازمان بورس: عوامل غیراقتصادی نوسان بورس باید حذف شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,رئیس جدید سازمان بورس
رئیس جدید سازمان بورس گفت: برخی نوسانات اخیر بازار سرمایه ناشی از عوامل غیراقتصادی بود که باید آن را کم کنیم تا اعتماد به بازار سرمایه باز گردد. 

به گزارش مهر، دهقان دهنوی بعدازظهر امروز در مراسم معارفه خود و تودیع رئیس مستعفی سازمان بورس گفت: در ماههای گذشته برخی از نوسانات رخ داد. برخی از این نوسانات ناشی ازعوامل اقتصادی بودند که خوشبختانه اقتصاد در حال رسیدن به ساحل آرامش است و انتظار داریم که این آرامش اثر خودش را در بازار سرمایه نیز نشان دهد. عوامل دیگری نیز در نوسانات بازار سرمایه نقش داشتند که عواملی کاملاً غیراقتصادی بودند. باید آن عوامل را از بازار سرمایه حذف کنیم تا به این صورت اعتماد را به بازار سرمایه بازگردانیم.

 

وی ادامه داد: ماهیت بازار سرمایه این است که سیگنال‌های اقتصادی را زودتر از بازارهای دیگر دریافت می‌کند و گاهی به بیش واکنشی دچار می‌شود. ما باید در سازمان بورس با توسعه تحلیل‌های اقتصادی خوب و مشارکت ذینفعان بازار به کاهش بیش واکنشی کمک کنیم.

 

رئیس سازمان بورس تشریح کرد: موضوع دیگری که در برنامه پیشنهادی بنده برای مدیریت سازمان وجود دارد این است که جایگاه بازار سرمایه در سیاستگذاری باید ارتقا یابد و تحولات اقتصادی خودش را در بازار سرمایه نیز نشان دهد. اگر دنبال جهش تولید و حل مشکل رشد منفی سرمایه گذاری در کشور هستیم باید جایگاه بازار سرمایه در سیاستگذاری بهتر شود.

 

وی افزود: اگر دنبال رشد اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری هستیم مسیر آن از رشد بازار سرمایه می‌گذرد. باید این پیام روشن به سرمایه گذار منتقل شود که هدف اقتصاد افزایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال است که در این زمینه بازار سرمایه بهترین بازار به دلیل حضور شرکت‌های متعددی که سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی دارند، است. این یک هدف تنها نیست بلکه یک الزام برای توسعه اقتصادی است و با کمک همکارانم این فعالیت‌ها را گسترش خواهیم داد.

 

دهنوی ادامه داد: برای طی کردن این مسیر احتیاج به مشارکت فعالان بازار وجود دارد. از همه فعالان بازار سرمایه، ذینفعان، سازمانها، نهادها، ناشران و سرمایه گذاران خرد و بزرگ دعوت می‌کنم که نظراتشان را به ما منتقل کنند.

 

رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: نهادهای مالی در بازار باید توسعه پیدا کند. چه از جنبه تعداد و چه از جنبه تنوع و اگر مشکلاتی در زمینه مجوز باشد باید آنها را اصلاح کنیم تا بتوانیم با توسعه آنها زمینه گسترش بازار سرمایه در حوزه‌های مختلف مانند دانش بنیان‌ها را فراهم کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------