آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

صاحبان مشاغل پزشکی را مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی شدند/ نحوه منابع حاصل از عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی



واردات لوازم آرایشی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی را مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی کردند. 

  به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه‌ای، تبصره ۶ را تصویب کردند.

 

طبق این مصوبه کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان نظام پزشکی ایران صادر می‌شود و کلیه اشخاص شاغل در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده، در چارچوب آئین نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶.۱۲.۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

 

همچنین نمایندگان بند «ی» تبصره ۶ را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند که این بند درباره‌ی نحوه هزینه‌کرد درآمد حاصل از افزایش قیمت پیامک است.  

 

مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مدت اجرای آزمایشی قانون اجرای مالیات بر ارزش افزوده را برای سال آینده تمدید کردند.

 

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه‌ای بند «ک» و «س» تبصره ۶ را تصویب کردند.

 

طبق بند «ک»، ۱_ مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷.۲.۱۷ و اصلاحات و الحاقات بعدی تا لازم الاجرا شدن این قانون در سال ۱۴۰۰ تمدید می‌شود.

 

۲_ سهم هر یک از دستگاه‌های ذینفع از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ مطابق با قانون سال ۱۳۹۹ است.

 

همچنین در بند «س» تصویب شد که دستگاه‌های اجرایی موظفند معافیت‌ها و تخفیفات مالیاتی و گمرکی قانونی را به صورت جمعی – خرجی در حساب‌های مربوط به خود ثبت کنند، عملکرد معافیت‌ها و تخفیفات گمرکی به عنوان مالیات در واردات وصولی گمرک جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

 

اختصاص منابع حاصل از عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی برای معالجه بیماری‌های نادر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که از منابع حاصل از عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آزایش برای معالجه بیماری‌های نادر هزینه شود.

 

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه‌ای بند «ز» تبصره ۶ را تصویب کردند.

 

نمایندگان در بخش درآمدی بند «ز» تصویب کرده بودند که در سال ۱۴۰۰ به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً پانزده ‌درصد (۱۵%) اضافه و منابع حاصله به صورت صددرصد (۱۰۰%) به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۸ واریز می‌شود.

 

امروز در بخش هزینه‌ای تصویب شد که معــادل این مقدار محل ردیف هزینه‌ای ۳۸-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران اختصاص می‌یابد تا جهت خرید عضو مصنوعی (پروتز) کاشت حلزون شنوایی و نیز جهت درمان و هزینه‌های دارویی بیماران بیماری های نادر از جمله اوتیسم، گوشه، سلیاک، متابولیک و بال پروانه  (eb)، سیستیک فیبروزیس، کم خونی داسی شکل(سیکل سل آنمی، سیکل سل تالاسمی) و بیماری نقص ایمنی مادرزادی و بیماران کلیوی در تولید آنتی بادی و بیماری تحلیل عضلانی نخاعی مادرزادی (sma) هزینه شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------