آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

عبور قیمت نفت از ۷۵ دلار



قیمت نفت ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۵ درصد افزایش به ۷۵ دلار و یک سنت رسید. 

به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که امیدها به ترمیم سریع تقاضا در آمریکا و اروپا و کاهش احتمال بازگشت سریع نفت ایران به بازار سبب تقویت بازار نفت شده، قیمت نفت برنت روز سه شنبه به بالای 75 دلار رسید.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 11 سنت معادل 0.15 درصد افزایش به 75 دلار و یک سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 2 سنت معادل 0.03 درصد افت به 73 دلار و 64 سنت رسید.

 

روز دوشنبه قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب شاهد جهش 1.9 و 2.8 درصدی بود.

 

خوش بینی ها در مورد روند واکسیناسیون کرونا در کشورهای جهان و احتمال افزایش سفرهای تابستانی سبب شده تا قیمت شاخص های نفتی طی 4 هفته گذشته افزایش یابد. ترمیم تقاضا سبب شده تا خرید تک محموله های نفتی در آسیا و اروپا افزایش یابد.

 

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «با توجه به پیش بینی افزایش تقاضا برای نفت همزمان با ترمیم اقتصادی در اروپا و آمریکا روند حاکم بر بازار نفت همچنان افزایش است.»

 

موسسه گلوبال ریسرچ در جدیدترین ارزیابی خود پیش بینی اش از نفت برنت در سال جاری و سال آینده را افزایش داده و گفته عرضه محدود نفت و ترمیم تقاضا می تواند قیمت نفت را در سال 2022 به بشکه ای 100 دلار برساند.

 

سرمایه گذاران اکنون منتظر آمارهای هفتگی ذخایر انرژی آمریکا هستند. حجم ذخایر طی 4 هفته اخیر همواره کاهشی بوده است.

 

اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 11 ژوئن کاهش چشمگیری داشته زیرا فعالیت پالایشگاه ها به بالاترین میزان از ژانویه 2020 رسیده است. این آمارها نشان دهنده تداوم بهبود وضعیت تقاضا برای نفت است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------